דנינו ואהרונוביץ'
דנינו ואהרונוביץ'פלאש 90

ניצב בדימוס אריה עמית, לשעבר מפקד מחוז ירושלים אומר בשיחה עם ערוץ 7 כי גל ההתפטרויות לקראת מינוי מפכ"ל חדש במשטרה אינו מפתיע אותו.

"כשמדברים על מרוץ לתפקיד בכיר, כמו מפכ"ל, רמטכ"ל, מנהל בנק גדול, המירוץ הוא על מעבר בין גנון לגן של גדולים, זה מירוץ קשוח, מלוכלך ותמיד יש השמצות, מי שלא מסוגל שלא ירוץ, ככה זה בכל העולם".

הוא הזכיר כי על דן שומרון ז''ל סיפרו שהוא הומו כביכול, בזמן שהיה המועמד לתפקיד הרמטכ''ל ה-13 של צה''ל. "אז זה היה נחשב למשהו מאוד רציני. אני יכול לתת לך חמישים סיפורים על השמצות ותפירות תיקים לקראת תפקידים בכירים, זה חלק מכללי המשחק ומי שלא מסוגל שלא יתמודד".

לדבריו הטרדות מיניות הן נגע חמור שאסור להשלים איתו, "ההתעוררות של המפכ"ל לנושא הזה מאוחרת. כל בן אדם שמנצל את תפקידו או עושרו או כוחו להשיג דבר כזה הוא אשפה שבאשפות, זה איש לא ראוי, בטח לא להיות מפקד או מפקד בכיר. והיו כבר מפקדים בכירים שפוטרו או העדיפו להתפטר מהר, אין עשן בלי אש".

ניצב בדימוס אריה עמית מספר שבמירוץ למפכ"לות - לפני 16 שנה - הוא נשאר עד הסוף. "אני לא קיבלתי את המפכ"לות כי הייתי חזק מדי בשביל ביבי שהיה אז ראש ממשלה, ידעתי שלא אבחר אבל נשארתי עד הסוף, אצלי לא מצאו לא שלדים וגם לא עצמות", הוא מעיד.