שלמה להט ז"ל
שלמה להט ז"לפלאש 90

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין ספד הבוקר (רביעי) לשלמה (צ'יץ') להט, ראש עיריית תל אביב לשעבר, שהלך לעולמו.

"צ'יץ' היה הורדוס של תל אביב, הוא היה מבוניה הבולטים של העיר וממעצבי צביונה הדו לאומי והמאוחד", אמר הנשיא ריבלין.

ראש עיריית תל אביב רון חולדאי, הביע צער על מותו של להט ואמר כי הוא היה "לא רק אחד מיקירה האהובים ביותר של העיר, אלא אחד האנשים שעשו את תל אביב יפו למה שהיא היום".

"צ'יץ' היה לא רק אחד הטובים והמוצלחים שבראשי העיר שהיו לתל אביב ב-105 שנותיה - הוא היה גם אחד החשובים שבהם". חולדאי הוסיף: "אני רואה עצמי מחויב לשמר ולטפח את המורשת שצ'יץ' השאיר בעיר. הוא היה איש שכולו להט, להט של עשיה ולהט של אהבה, לעיר ולאנשיה. הוא הדביק בלהט הזה שלו את כל מי שעבד איתו, וגם זה אחד מסודות הצלחתו".

שר האוצר, יאיר לפיד, הביע צער על פטירת ראש עיריית תל אביב המיתולוגי. "עצוב על צ'יץ'", כתב לפיד בדף הפיייסבוק שלו, "הוא היה איש נהדר וראש העיר שהפך את תל אביב למה שהיא. חיבוק גדול לזיווה, לדן, לכל המשפחה". 

זיוה להט, אלמנתו של ראש העירייה לשעבר, סיפרה עליו בריאיון לגלי צה"ל, כי הייתה לו הרבה כריזמה ואנשים אהבו לעבוד איתו. "תמיד הוא חשב שמה שהוא עושה זה הדבר הכי חשוב בעולם, הדבר הכי טוב בעולם".

לדבריה, "מה שהוא עשה הוא עשה מכל הלב ועם כל המסירות האפשרית, זאת הייתה תכונה נהדרת שלו". היא ציינה את הטיילת שנקראת על שמו, ואמרה כי"הטיילת הייתה מבצע ענק. אנשים שוכחים שהיה אסור להתרחץ בים של תל אביב, אחד הדברים שהוא עשה זה ניקוי הים והקמת השפד"ן".

להט הלך הלילה לעולמו בבית החולים איכילוב, שבו אושפז אתמול בצהריים במצב קריטי לאחר שחלה בדלקת ריאות חמורה. הוא טופל במחלקה לטיפול נמרץ, והלילה נאלצו הרופאים לקבוע את מותו בשל זיהום חמור.

הלווייתו תתקיים ביום שישי בבית העלמין טרומפלדור בתל אביב.