ישנה? ניר ברקת
ישנה? ניר ברקתפלאש 90

בערב ראש השנה אישרה הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בירושלים את התכנית לבניית 2,610 יחידות דיור בשכונת "גבעת המטוס" בעיר.

נזכיר כי ממשל אובמה הביע בעבר אי-שביעות רצון מהתכנית ואמרו כי היא פוגעת בסיכויים לתהליך מדיני מול הרשות הפלסטינית. לטענת השמאל, התוכנית תשלים את הקפת הכפר בית צפפה בשכונות יהודיות ותקשה מאוד על חלוקת העיר בעתיד.

בתנועת "שלום עכשיו" גינו את אישור התכנית ומסרו בתגובה "נתניהו פתח במבצע 'צוק איתן' מתנחלי, ובונה בכל הגזרות הרגישות ביותר לפלסטינים. פרסום התכנית ערב הנאום באו"ם והפגישה עם אובמה יפגע עוד יותר ביחסי ישראל-ארצות הברית".

שר הבינוי והשיכון, אורי אריאל, התייחס הערב בגלי צה"ל לאישור הבנייה ואמר, "לא קרה כלום. זאת תכנית ידועה שהשמאל צעק עליה כבר שלוש-ארבע פעמים, וזה לא קשור לפגישת נתניהו-אובמה, הרי כשקבעו את הדיון לפני מספר חודשים את המועד לדיון הזה אף אחד לא ידע על הפגישה".

עיריית ירושלים מסרה בתגובה "לא מדובר בתכנית חדשה אלא בתכנית שאושרה לפני כשנתיים לאחר דיונים של 15 שנה. לפני מספר שבועות הושלם הליך טכני של חתימה על מתן תוקף לתכנית, חתימה אחת מני רבות בהליך הביורוקרטי. התכנית כוללת בנייה של 2,600 יחידות דיור ליהודים וערבים בגבעת המטוס".

"צר לנו ששלום עכשיו יוצרים פרובוקציה מהליך טכני כדי לשרת אינטרסים פוליטיים ולפגוע בבניית דירות שיאפשרו לצעירים לגור בירושלים".