אחד הבתים שנרכשו בעיר דוד
אחד הבתים שנרכשו בעיר דודצילום: אריה קינג - פייסבוק

מאמר המערכת שמתפרסם הבוקר (חמישי) בעיתון "הארץ" תוקף בחריפות את בנימין נתניהו וממשלתו, בעקבות הרחבת ההתיישבות היהודית השבוע בעיר דוד בירושלים.

"כניסת עשרות מתנחלים לשבעה מבנים בסילוואן באמצעות עמותת אלע"ד - בליווי אבטחה כבדה של משטרת ישראל ובברכת שר הכלכלה וחבר הקבינט נפתלי בנט, שאמר כי הוא רואה בה 'אירוע בעל ממדים היסטוריים' - מוכיחה שמלים כמו 'פשרות היסטוריות' ו'שלום' הן מס 'נורמליות'", נכתב בעיתון.

"מס שנתניהו צריך לשלם כדי שלא להיראות בעיני הציבור בישראל והקהילה הבינלאומית כפי שהוא: תומך נלהב בסיפוח השטחים ובמסירת מדינת ישראל, על משאביה, מסיה וכוחות הביטחון שלה, למתנחלים".

עורכי "הארץ" טוענים כי "תפיסת" הבתים בסילוואן, "כפר ערבי הסובל בשנים האחרונות מכניסת מתנחלים, שמספרם שם מגיע ל-500 נפש, היא מסמר נוסף בארון הקבורה של התהליך המדיני".

לדבריהם תכלית המהלך היא להקשות ככל האפשר על פשרה טריטוריאלית בירושלים, ובכך לטרפד כל סיכוי להסכם בין ישראל לפלסטינים.

"גם אם נתניהו מחפש את השלום בסעודיה, לא ברור עם מי בדיוק יעשה שלום, לנוכח מדיניות הקולוניאליזם הבלתי חוקית של ישראל, המקוממת עליה לא רק את העולם הערבי, אלא גם את הטובות שבידידותיה".

ב"הארץ" מכנים את המהלך "פעולה הרסנית" שעלולה להצית גל אלימות בירושלים. ''על רקע המצב העדין בירושלים - אחת התקופות המתוחות בה בעשרות השנים האחרונות - מדובר בפעולה הרסנית. המתח בעיר החריף לאחר רצח מוחמד אבו חדיר ומבצע "צוק איתן", הוביל להפגנות אלימות, והוא גובה מהמשטרה משאבים רבים בניסיונותיה לשמור על המצב "בשליטה".

''הרחבת ההתנחלות היהודית במזרח ירושלים עשויה להחריף את המצב ולהצית גל אלימות מחודש", נכתב לסיום, ''האם לכך מתכוון נתניהו כשהוא מדבר על שלום?".