טרמפ טרמפים טרמפיאדה חיילים צומת גוש עציון
טרמפ טרמפים טרמפיאדה חיילים צומת גוש עציוןצילום: פלאש 90

בעקבות חטיפת שלושת הנערים לפני כשלושה וחצי חודשים החליט משרד החינוך לפעול למניעת נסיעות בטרמפים של אלפי תלמידים מ־22 ישיבות ואולפנות הפזורות ביהודה ושומרון.

על פי הדיווח הבוקר ב"ישראל היום" הוקם צוות חשיבה מיוחד שהחל בהסדרת הסעות.

במסגרת זו הקצה המשרד עם פתיחת שנת הלימודים כעשרה מיליון שקלים לטובת הסעות מאורגנות. ההסעות, כ־200 אוטובוסים בשבוע, יוצאות מדי יום ראשון מתחנות מרכזיות שונות הפועלות ביישובים הסמוכים ליהודה ושומרון, כגון ירושלים, באר שבע, כפר סבא, נתניה ועוד. בימי חמישי, עם סיום הלימודים, ממתינים האוטובוסים לתלמידים בתחנות האיסוף בישיבות ובאולפנות, ומפזרות אותם חזרה במרכזי הערים הגדולות.

הרב דוד רבינוביץ', מנהל ישיבת מקור חיים בכפר עציון, אמר כי "מדובר ביוזמה מאוד חשובה שמשרה ביטחון על התלמידים והצוותים המקצועיים. אנו משקיעים מאמצים רבים בהסברה ובהדרכה בנושא, ואני מקווה שמהר מאוד זה יוטמע בקרב כלל התלמידים ביו"ש".

ראש המינהל לחינוך התיישבותי במשרד החינוך, בני פישר, הוסיף כי בכל מקרה לא תתאפשר עצירה של ההסעה בשטחי יו"ש לאיסוף או הורדה של תלמידים בטרמפיאדות. "במקרים שבהם התלמידים גרים בתוך שטחי יו"ש, מסלול ההסעה יכלול גם כניסה ליישוב והורדת התלמיד בבטחה במקום מוגן ומואר. המוסדות אחראים לרישום התלמידים להסעות, ולוודא כי לכל התלמידים ניתן המענה הדרוש", אמר.