שלושת החטופים
שלושת החטופיםבאדיבות המשפחות

בחינת האופן שבו סיקרה הרשות הפלסטינית את חיסולם של שני חוטפי ורוצחי שלושת הנערים, חיסול שהתרחש כזכור יומיים לפני ראש השנה, מלמד על הכבוד וההאדרה שמעניקה הרשות לחוטפים הרוצחים.

בדיווח של מכון 'מבט לתקשורת הפלסטינית' מצוטטים בכירי הרש"פ, תנועת הפתח', תנועתו של אבו מאזן, וביטאון הפתח' המדווחים על חיסולם של צמד המחבלים כרצח של אזרחים פלשתינים ואף כשהידים. בכל הדיווחים סביב חיסול של השניים, מרואן אל-קוואסמי ועאמר אבו עיישה, כפשע ישראלי, ביטוי שלו נוספו בהתאם מילים כ'מתועב' וכיוצא באה.

סוכנות הידיעות הפלסטינית 'מען' דיווחה כי "שר ההקדשים וענייני הדת [ברש"פ], שייח' יוסוף אדעיס, גינה את הפשע ה'ישראלי' המתועב שביצעו כוחות הכיבוש בעיר חברון, כאשר הם התנקשו בחייהם של כמה מבני עמנו היום בבוקר. [הפשע] גבה את חייהם של השהידים מרואן אל-קוואסמי ועאמר אבו עיישה".

"דובר תנועת פתח', אחמד עסאף, גינה את ההוצאה להורג הפחדנית שביצע צבא הכיבוש הישראלי נגד האזרחים הפלסטינים מרואן אל-קוואסמי ועאמר אבו עיישה היום בבוקר בחברון. בהצהרות לתקשורת, אמר עסאף כי פשע ההוצאה להורג הוא הפרה חמורה של החוק הבינלאומי", כך דיווחה סוכנות מען.

סוכנות הידיעות הפלסטינית הרשמית הקפידה לתאר את חיסולם של השניים כהוצאה להורג של שהידים: "כוחות הכיבוש הישראלי הוציאו להורג היום, יום ג', בשעות הבוקר המוקדמות את האזרחים מרואן אל-קוואסמי ועאמר אבו עיישה, בפעולה צבאית של הכיבוש במרכז העיר חברון... מקורות ביטחוניים אמרו ל'ופא' כי כוחות הכיבוש עודם מחזיקים בגופותיהם של שני השהידים".

מגיש החדשות בטלוויזיה הפלסטינית הרשמית תיאר את האירוע ואמר: "כוחות הכיבוש הוציאו להורג בדם קר את האזרחים מרואן אל-קוואסמי ועאמר אבו עיישה בפעולה שביצעו היום בבוקר. שלטונות הכיבוש מאשימים את אל-קוואסמי ואבו עיישה בחטיפה ובהריגה של שלושת המתנחלים בחודש יוני האחרון בחברון". 

עוד מדווחים אנשי 'מבט' כי מקורות מסוימים ברש"פ האשימו את ישראל בהריגת המחבלים כדי למנוע מהם לדבר. דוגמא לטענה זו מציגים אנשי המכון בדיווח ולפיו "מושל מחוז חברון, כאמל חמיד, אמר כי ...'הכיבוש הוציא לפועל גזר דין מוות נגד שני אזרחים מחברון, וזהו פשע בכוונה תחילה. מושל המחוז אמר: 'הכיבוש מסתיר בכוונה את פשעו, על ידי הוצאה להורג של הצעירים אלקואסמי ואבו עישה. הוא לא ניסה לעצור אותם ולחקור באותם בנוגע לטענותיו לפיהן הם האחראים לרצח שלושה מתנחלים ביוני האחרון'".

ב'אל חיאת אל ג'דידה' נכתב כי "המשלחת הפלסטינית לשיחות הרגיעה בקהיר גינתה את הפשע המתועב שביצעו כוחות הכיבוש אתמול בשעות הבוקר המוקדמות בעיר חברון, ברציחתם של השהידים מרואן אל-קוואסמי ועאמר אבו עיישה. ההודעה שפרסמה המשלחת לפני חידוש המו"מ הבלתי ישיר עם ישראל אמרה: 'המשלחת הפלסטינית משוכנעת לחלוטין כי הפעולה שביצעו כוחות הכיבוש בחברון באה במטרה להסתיר את האמת בנוגע לגרסתו [של הכיבוש] באשר למה שאירע מאז היעלמותם של שלושת המתנחלים בחברון'".