הרב עמאר בפסגות
הרב עמאר בפסגותצילום: גבי ששון

לקראת יום הכיפורים ערך הראשון לציון הרב שלמה משה עמאר ביקור מיוחד ביישוב פסגות שבבנימין וביקש לחזק את ידי ילדי היישוב המתמידים בלימוד "אבות ובנים" המתקיים במקום.

בשנים האחרונות, בין כסה לעשור עורך היישוב פסגות מעמד בו מתארח הרב עמאר בטקס חגיגי ומיוחד מציינים את סיום שנת לימוד אבות ובנים נוספת ואת תחילת השנה החדשה.

הרב התקבל בשירה על ידי הילדים והוריהם וסיפר כי הוא שמח להגיע ליישוב פסגות ממנו נשמע קול תורה ברמה.  הרב עמאר סיפר לילדים על חוויות הילדות שלו מחודש אלול בקרבת גדולי התורה שראה, והדגיש כי בכל קהילות ישראל היה מורגש החודש הזה בצורה מרוממת ומיוחדת. הרב ברך בחמימות גדולה את האבות והבנים, והעניק פרסים למצטייני מפעל "אבות ובנים".

רב היישוב פסגות, הרב יוסף וייצן ברך את הראשל"צ ואמר שאדם שרוצה שבניו יהיו מקושרים לדרך האבות יקבע איתם זמן ללימוד תורה משותף ואכן ניכר שהיישוב מתרומם ומתעלה מלימוד זה של אבות עם בנים. הרב נריה אברהמי המפעיל את פרוייקט 'אבות ובנים' ציין כי ישנה היענות מתמדת של ילדים מכל הגילים המושכים את האבות אל בית המדרש כדי ללמוד בחבורה גדולה ובהנאה. "המשימה המרכזית של ההורה היא להתוות דרך על ידי דוגמא אישית לילד ואין דרך טובה מאשר לימוד משותף קבוע הנעשה בחשק, בנעימות ובהתמדה" אמר הרב אברהמי.

ראש מועצת מטה בנימין אבי רואה, השתתף אף הוא במעמד החגיגי ובירך את אנשי היישוב. בפסגות מציינים בחיוב את השתתפותם הקבועה של התושבים, גדולים כקטנים בשיעורי התורה וארוע זה שנעשה ברוב עם בבית הכנסת המרכזי מסמל עבורם את המגמה להמשיך כך גם בשנים הבאות.