בן דרור ימיני
בן דרור ימינייוני קמפינסקי

הסכסוך הפלסטיני-ישראלי טומן בחובו הרבה מעבר למאבק הפיזי. מדובר במאבק דתי ועקרוני.

הערבים בסיוע העולם הפכו את המלחמה למטרה המכשירה את כל האמצעים בעבורה, גם אם מדובר בהפצת שקרים.

בספרו החדש, "תעשיות השקרים", מביא העיתונאי בן דרור ימיני אוסף גדול מאוד של שקרים נגד ישראל. מפיצי השקרים הם מדינות אירופאיות, ארגוני שמאל קיצוני בעולם וגם יהודים הגרים כאן, במדינת ישראל.

ימיני, איש שמאל המגדיר עצמו ככזה, לא חוסך בביקורת נוקבת נגד אותם ארגונים או אנשים המפיצים טענות נגד ישראל המבוססות על שקרים, לא פחות. לטענתו, לא מדובר בדבר מקרי או גחמה של איש בודד. מדובר כאן במערכת שלמה הפועלת מתוך רצון לתקוף את ישראל.

הוא מביא ציטטות שונות ומגוונות ומוכיח כי מדובר בשקרים גסים – החל מטענות הג'נוסייד, רצח עם, דרך הטענות שישראל הורגת ילדים וגרועה מהנאצים ועד האפרטהייד.

בטבלאות מבוססות, מביא המחבר השוואה בין מספר ההרוגים במלחמה מול הפלסטינים לבין מספר ההרוגים הגבוה פי כמה במלחמות במקומות שונים בעולם שהתרחשו בעשרות השנים האחרונות וכאלו שמתקיימות בימים אלו ממש. על פי נתונים אלו מסתבר שבמלחמה בישראל נגד המחבלים יש את מספר ההרוגים הקטן ביותר – אחרי סודן, מלחמת ארה"ב באפגניסטן, לבנון, מלחמת רוסיה בצ'צ'ניה ועוד.

בן דרור ימיני לא מנסה לטייח את המחדלים הפנימיים של ישראל, אלא לדחות על הסף את הטענות שאינן נכונות. לדבריו, "הביקורת האובססיבית והדמונית של העולם, מבליטה את העובדה המדהימה ביותר: שתיקת העולם, לפחות שתיקה יחסית, נוכח חיסול שיטתי של מליוני בני אדם אחרים בידי המשטרים המוסלמיים והערביים".

עוד מוכיח ימיני בספרו כי לאחר שמדינת ישראל קמה, מצבם של תושביה הערביים של הארץ לא רק שלא הורע אלא אף הוטב. תוחלת החיים עלתה, תמותת תינוקות פחתה, אלא שכל תוקפי ישראל לא שמים ליבם לנתונים אלו וממשיכים להפיץ שקרים וכזבים.

בין מפיצי השקר מונה ימיני גם את עיתון הארץ, שהוא העיתון הישראלי באנגלית הנפוץ ביותר בחו"ל, "מדובר בהטפה קבועה ושיטתית" טוען ימיני, "זהו קו מערכתי. עיתון הארץ נהפך יצואן מרכזי של שקרים נגד מדינת ישראל".

ימיני ממשיך להגדיר עצמו כאיש שמאל והוא מתנגד ל'כיבוש', אך הוא לא מוכן לעצום עיניים נגד השקרים המופצים נגד ישראל, גם אם מפיצי השמועה הם חבריו לדרך , "מאמרים אלו עוררו את חמתי דווקא משום ההזדהות המוחלטת שלי עם מחנה השלום. השקרים הפכו לעיקר העניין".

טוב לראות שיש עדיין אנשי שמאל שפותחים עיניים ומשתמשים במוח ולא הולכים שולל אחר כל גחמה של כל פוליקאי או 'איש רוח'.