"אין חשש לבנות סוכה בגוש עציון"

"מקווה שלבית הלבן לא תהיה בעיה ששלומית בונה סוכה בגוש עציון", כתבה ח"כ שולי מועלם רפאלי (הבית ההיהודי) אמש בפייסבוק.

בראיון לערוץ 7 היא מסבירה, "אין חשש לבנות סוכה בגוש עציון ואני מקווה שלא יהיה חשש גם לבנות בתים בגוש עציון".

לדבריה "הביקוש עצום לאנשים שרוצים לבוא ולגור בגוש עציון ואני מקווה שכמו שעשה השר אורי אריאל ודחף לבניה ל-1,000 יחידות דיור בשנה הקרובה באפרת כך הבניה תתרחב לשאר המקומות. האמירה העקרונית היא שאנחנו רוצים לבנות בארץ ישראל ובואו נאפשר לאנשים לבחור איפה לגור" .

לשאלה האם האמריקאים והאיחוד האירופי כבר לא מדברים על גוש עציון אלא על ירושלים, השיבה ח"כ מועלם "האמריקאים ואחריהם האיחוד האירופי יש להם תגובה פבלובית וכל פעם שיהודי קונה בית באיזו שהוא מקום הם בודקים האם זה עומד בקריטריונים שלהם או לא. אז צריך לחזור להתחלה, ליהודים יש זכות לגור בארץ ישראל ואנחנו מזמינים את הערבים לגור בכל מקום והם גרים בשכונות יהודיות וכך גם ליהודים יש את הזכות לגור במזרח ירושלים, בעכו, ולוד".

מועלם מתחה ביקורת על ראש הממשלה שחזר ואמר בפגישתו בבית הלבן כי מדיניותו לגבי "שתי מדינות לשני עמים" לא השתנתה, "לצערנו הרב ראש הממשלה חזר על האמירה 'שתי מדינות לשני עמים'. אך צריך לזכור שהאמירה הזו היא אישית של ראש הממשלה ולא עברה לא בתוך מוסדות הליכוד ולא בכנסת ובטח שלא בממשלה. מדינת ישראל לא מכירה בפתרון של שתי מדינות לשני עמים והבית היהודי מקדמת החלת ריבונות ישראלית ביהודה ושומרון. מבחינתנו התוכנית של שתי מדינות לשני עמים התנפצה כאשר טילים נשלחו במלחמה האחרונה על מדינת ישראל".