הרבנות הראשית לישראל פנתה אתמול לרשת ספרינט, עם ראיות לכך שברשת שווקו מכנסיים העשויים מאריג שעטנז (צמר ופשתן), כאשר על התווית מופיע הכיתוב "ללא חשש שעטנז", וכן נכתב כי המכנס עשוי מ-100% צמר.

שעטנז הוא שילוב של צמר ופשתן, ולפי ההלכה אסור ללבוש בגדים המכילים שילוב זה.

בעקבות פניית הרבנות פעלו בספרינט להוריד מיידית את המוצר מהמדפים, וכן התחייבו לערוך בדיקה מדגמית בכלל מלאי החנות כדי למנוע שגיאות מצרכנים נוספים. ברשת הודו לרבנות הראשית על הפנייה.

הפרשה החלה כאשר לקוח שרכש בחנות את המכנסיים מהדגם שהוסר, שלח אותו למעבדת השעטנז של הרב גורביץ בירושלים, אשר מצאה כי מדובר באריג העשוי משעטנז.

המעבדה דיווחה על הממצאים לרבנות הראשית לישראל. בהוראת הרב הראשי, הרה"ג דוד לאו, נעשתה הבדיקה מול רשת ספרינט, אשר שיתפה פעולה באופן מלא.

ראש היחידה לאכיפת הונאה בכשרות, רפי יוחאי, ציין כי "בדרך כלל כשאנחנו נתקלים בשעטנז, מדובר באריג צמר ובאריג פשתן, המחוברים יחדיו. המקרה הזה חריג בחומרתו משום שמדובר באריג המשלב את שני סוגי הפתילים בתוכו".

ברבנות מזהירים כי על מנת להימנע מאיסור שעטנז, יש לוודא הימצאות תווית מטעם מעבדה מוכרת. בכל מקרה, אין לסמוך על תוויות "ללא חשש שעטנז", ללא ציון הגורם שביצע את הבדיקה.

ברבנות הראשית מברכים על עליית המודעות לסוגיית השעטנז, ומבקשים מהציבור לפנות למעבדות לבדיקת כל חשש, ולדווח במקרה שמתגלה הכשלה של הציבור.