משרד החוץ בירושלים
משרד החוץ בירושליםצילום: פלאש 90

סמנכ"ל אירופה במשרד החוץ, אביב שיר-און, זימן אליו היום (שני) למשרד החוץ את שגריר שבדיה בישראל והביע בפניו את מחאתה ואכזבתה של ישראל מדבריו של ראש ממשלת שבדיה, סטפן לופבן, על כוונתה של שבדיה להכיר במדינה פלסטינית.

שיר-און הבהיר לשגריר כי ישראל סבורה שמדובר בהצהרה שלא רק שאינה תורמת לשיפור היחסים בין ישראל לפלסטינים אלא אף מזיקה להם, מדרדרת את היחסים בשטח ומקטינה את הסיכוי להגיע להסדר משום שהיא יוצרת אצל הפלסטינים ציפייה לא ריאלית להשגת מטרתם באופן חד-צדדי ולא באמצעות מו"מ עם ישראל.

שיר-און אמר לשגריר שבדיה כי בעת שהמז"ת מצוי במשבר, ובעת שבמדינות רבות באזור מתרחשים קרבות מרים ומעשי זוועה יומיומיים, בחירתו של ראש ממשלת שבדיה להתמקד בנושא הפלסטיני היא תמוהה ולא במקומה.

השגריר השבדי רשם את הדברים והבטיח להעבירם לממשלתו. השגריר, קרל מגנוס נסר, אמר הבוקר כי ארצו לא שינתה את יחסה האוהד כלפי ישראל.

"אני נוסע היום למשרד החוץ בירושלים, שם אעביר את המסר של ממשלת שבדיה החדשה כי בכוונתה לשמור על היחסים החזקים עם מדינת ישראל", הסביר השגריר בראיון לגלי צה"ל.

עם זאת הוסיף השגריר "המצב ברור, שיחות השלום מושעות כבר זמן רב. הטרגדיה שהתרחשה בסכסוך בעזה הבהירה שיש לשנות את הסטטוס קוו".