המוסד לביטוח לאומי
המוסד לביטוח לאומיצילום: פלאש 90

עובדי הביטוח הלאומי ישביתו מחר (ג') את סניפי המוסד, במסגרת מאבק עובדי הדואר. במסגרת העיצומים לא תהיה קבלת קהל, לא יינתן מענה טלפוני ולא יהיה טיפול בתיבות השירות .

במקביל לכך, יושבתו לשכות הבריאות בנמלי הים והאוויר ובמעברי הגבול עם ירדן, מצרים והרשות הפלשתינית. כתוצאה מהשבתת הלשכות, לא יונפקו אישורים וצפויים שיבושים במעבר סחורות.

גם עובדי משרד המשפטים מצטרפים לשביתה. כל יחידות המשרד, לרבות יחידת הסיוע המשפטי, יושבתו מחר בין השעות 08:00-13:00. לא יינתן מענה טלפוני ולא תתקיים קבלת קהל.

נזכיר כי השביתה בשירות המדינה קשורה לסכסוך שהכריזה ההסתדרות לפני מספר שבועות בעקבות מה שמגדירים בהסתדרות כ"התנהלות החד-צדדית של המדינה בכל הנוגע לרפורמות ושינויים מבניים. לצד ההזדהות עם משבר עובדי הדואר, העובדים השובתים יוצאים נגד תבניות העסקה פוגעניות שהמדינה מנציחה בתור מעסיקה".

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, אמר היום: "משבר הדואר ועובדי הקבלן משקף את המציאות הקשה בה לכודים אלפי עובדים בישראל בגלל תבניות העסקה פסולות שמקדמת המדינה. תופעה זו מנסה להפריט את יחסי העבודה, לכרסם במעמד העובד ולחסל את העבודה המאורגנת. מעמד הביניים והשכבות החלשות נמצאות תחת איום וההסתדרות לא תיתן לזה להמשיך. ערב החג, אנו מקווים לבשורה אמיתית עבור שבעת אלפים עובדי הדואר ולבני משפחותיהם".

במקביל, העיצומים בדואר ימשכו גם מחר: לא יהיה טיפול בדברי הדואר שמגיעים לישראל מחו"ל, לא תהיה חלוקת דואר רשום, לא יהיה טיפול בשירותי הדואר של משרדי הממשלה, לא יינתנו שירותי דואר דיפלומטי לשגרירויות והנציגויות הזרות בישראל, לא יהיה טיפול במערך הקנסות של מערכת בתי המשפט, משטרת ישראל והרשויות המקומיות ולא יתאפשר עדכון העברת בעלות על רכב בסניפי בנק הדואר ובמשרד התחבורה.