פעם הם היו חברים. לפיד ויחימוביץ'
פעם הם היו חברים. לפיד ויחימוביץ'פלאש 90

1. מעשיה יהודית עם זקן לבן מספרת על שני בעלי דין שבאו בפני רב העיירה. פתח התובע את פיו, שטח את טענותיו, ובסיומן אמר לו הרב "אתה צודק".

מיד הזדעק הנתבע, שטח אף הוא את טענותיו לפרטי פרטים ועוד הוסיף כיד ה' הטובה עליו. נענה לו הרב ואמר, "אכן, גם אתה צודק".

הרבנית, שהאזינה מן המטבח לא הייתה מסוגלת לעצור ברוחה, עזבה את הסירים ונכנסה את החדר כשהיא קוראת "כיצד יתכן שגם הוא צודק וגם הוא צודק". נענה לה הרב ואמר, "זוגתי היקרה, אף את צודקת".

2. הבחירות האחרונות זימנו אל שני צידי המתרס הפוליטי שני מגישי טלויזיה לשעבר. האחד מצא עצמו (ככל הנראה בלי כוונה) כשר האוצר, והאחרת הפכה מראש האופוזיציה לחברת כנסת בכירה במפלגת העבודה.

מאז לא מפסיקים השניים להתקוטט, כשהתירוץ הפעם הוא ביטול הגדרת העבודה בתחנות הדלק כעבודה מועדפת לחיילים משוחררים.

שר האוצר טען בפוסט נרגש בפייסבוק, כי המטרה איננה לחסוך כסף על חיילים, וכי "אנחנו מוכנים להוציא על החיילים שלנו הרבה יותר כסף, כי מגיע להם מאתנו הכול".

לפיד הסביר שבסופו של דבר מי שנהנה מההטבה היו בעלי תחנות הדלק, ומטרת המהלך היא לגרום לצעירים לעבוד עם ניצולי שואה. הוא אף שלף את הנתון לפיו "ב-2012, עבדו 15,230 חיילים משוחררים בעבודות מועדפות. רק 185 צעירים מתוכם עבדו עם ניצולי שואה, או עזרו לבעלי צרכים מיוחדים, לעומת 2651 שעבדו בתחנות דלק".

מי שלא התרגשה כאמור היא יחימוביץ', שבפוסט לוחמני הביאה את הציטוט הרלוונטי מהצעת תקציב המדינה. מהציטוט עולה שמדובר במהלך שיחסוך 39 מיליון שקלים לתקציב, ולטענתה של יחימוביץ', זו ההוכחה שדבריו של לפיד כהגדרתה, "שייכים לארץ הדימיון".

"בסעיף הזה הוא כותב מפורשות שאין לו כוונה להעביר אפילו שקל לעבודה מועדפת אחרת, אלא פשוט לעשות קופון קטן על החיילים המשוחררים, ולקחת מהם 39 מליון שקלים לקופת האוצר", קבעה הח"כית החרוצה.

2. וכמו במעשיה על הרב והרבנית, גם יאיר צודק וגם שלי צודקת. 

יאיר צודק באמירה הפשוטה, שאין שום סיבה שהעבודה בתחנות הדלק תהיה עבודה מועדפת. כיום, מרבית העבודה בתחנות הדלק היא בתוך חנויות הנוחות. אין שום סיבה שהקופאי בחנות הנוחות יקבל מענק, בעוד סדרן המדפים בסופר לא יקבל את ההטבה. 

התוצאה בסופו של דבר היא שמי שמרוויח הם בעלי התחנות. החיילים המשוחררים מוכנים לעבוד אצלם בשכר נמוך יותר מזה שהיו דורשים בעבודה אחרת, וזאת על מנת לקבל את המענק בתום ששת החודשים. אין שום סיבה שהמיסים שלכם ושלי יסבסדו בעלי תחנות דלק, יש מטרות טובות יותר.

שלי גם צודקת, העובדה שיאיר לפיד הוא יותר מכונת יחסי ציבור משר אוצר גורמת לו לכתוב שטויות. מגיע לחיילים הכול? באמת? אז למה משרד האוצר מתנגד כל כך להעלאת שכר חיילי החובה? ברור שיש סדרי עדיפויות ואם החיילים קיבלו משהו שלא מגיע להם אז צריך לקצץ. השימוש הכמעט פבלובי בניצולי השואה הוא גם כן מאוס. מה קרה? לטפל בקשישים שלא חוו את אימי השואה זה לא חשוב?

3. מה שהרבנית מהמעשה היפה לא חשבה עליו הוא, שיתכן שהשניים צודקים, וגם טועים, ואז זה דווקא כן מסתדר.

וגם אצלנו שניהם גם טועים. יחימוביץ' טועה בהתנגדות האוטומטית לכל קיצוץ, ללא הבחנה, בשעה שגם היא יודעת שבלי קיצוצים אין תוספות. יאיר, מונחה על ידי הצורך התמידי להיות נאהב, צורך שמאפיין טאלנטים כמו שהוא עצמו היה שנים רבות, נפל גם הפעם לבור האידיוטי של לטשטש את האמת במקום להודות בה, גם כשהיא לא נעימה.

בסופו של דבר המהלך הנכון (בהקשר הזה) נעשה, וכל השטויות שמסביב מעידות בעיקר על הפופוליזם של מנהיגינו, מהקואליציה ומהאופוזיציה גם יחד.