מטיילים בארץ יהודה
מטיילים בארץ יהודהצילום: מדרשת חברון ומרכז סיור לימוד סוסיא

תיירות ארץ יהודה מזמינה אתכם להגיע בחול המועד סוכות, לטייל בדרכיה ושביליה של ארץ יהודה, להתבשם מניחוחותיה ולהכיר אותה מקרוב. תיירות ארץ יהודה הינה עמותת תיירות אזורית שהוקמה במטרה לחבר ולקשר את התיירות לאורך חבל הארץ הנע בין חברון לחבל יתיר.

מנהל העמותה, נתי ישראלי, סיפר בראיון לערוץ 7 כי לפני מספר חודשים הוחלט על הקמת העמותה על מנת לקדם את התיירות באזור, "הפעילות שתהיה בחול המועד סוכות זו הפעילות הראשונה המשותפת, הקמנו אתר אינטרנט משותף ואנו ממתגים יחד את התיירות באזור".

נתי מסביר כי בזכות החיבור הציבור ייחשף לאטרקציות רבות יותר, "באזור יש שני עוגני תיירות, מערת המכפלה וסוסיא, למערת המכפלה מגיעים במהלך חול המועד למעלה ממיליון מבקרים ואפילו עשירית מהם לא ממשיכים דרומה יש המון אטרקציות שלא מנצלים אותם. לעומת זאת המטיילים המגיעים מהצד הדרומי לחבל יתיר לא ממשיכים למערת המכפלה בשל החשש הביטחוני".

הוא מספר כי בקרוב יוקם מרכז מידע משותף בתחנת הדלק בקרית ארבע בו כל אחד יוכל לטעום ממה שיש לתיירות ארץ יהודה להציע.

בסוכות יוקמו ארבע תחנות מידע לרשות המטיילים: בצומת שוקת, בטרפיאדה בגילה, בבית ג'וברין ובצומת קרית ארבע, "כל מבקר שיגיע לאזור יקבל מפה חדשה של ארץ יהודה עם 40 אירועים וחוויות לכל המשפחה", מספר נתי.

"אני קורא לכל עם ישראל להגיע ולגלות מחדש את סודה של ארץ יהודה", אומר נתי ומציין, "יש באזור דברים נסתרים מהעין, אנו מנסים להנגיש את האזור לעם ישראל, מה שרואים בעין נראה יותר טוב מכל שמועה או דעה קדומה".

באתר סוסיא הקדומה תוכלו ליהנות מפעילות לכל המשפחה - מעגלי מתופפים, הכנת כדים,חיזיון אור קולי במערה ועוד.

המתעניינים ביצירה מוזמנים לבקר בבית מלאכה לשוקולד "הולי קקאו", סטודיו לקרמיקה "צד שני" בליבנה וסטודיו לזכוכית "שקוף" ביתיר.

לחובבי אתגרים משחק ניווט סלולרי ייחודי ברחבי חברון העתיקה. ב"תפילין חברון" תוכלו לסייר במרכז מבקרים, לצפות בחיזיון אור קולי וליהנות ממשחק אינטראקטיבי. מוזיקה תמצאו ביקב שוקק בסוסיא.

בנוסף, סיורים מודרכים במוזיאון "ארץ יהודה" בקרית ארבע, מעיינות ומסלולי הליכה מרתקים בהדרכת מרכז סיור ולימוד סוסיא ומדרשת חברון, וטיולים ביער יתיר המרהיב ביופיו .

ביום שני חוה"מ בשעה 18:30 יתקיים מופע שקיעה מדברי במעלה חבר: קובי אפללו מארח את אודי דוידי.

לפרטים נוספים:

אתר ארץ יהודה


צילום: מדרשת חברון ומרכז סיור לימוד סוסיא