מתח. סער ונתניהו
מתח. סער ונתניהופלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים היום (שלישי) דיון רב משתתפים בנושא המשך הטיפול במסתננים הבלתי חוקיים.

בדיון השתתפו שר הפנים גדעון סער, שרת המשפטים ציפי לבני, השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ, היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין, מנכ"ל משרד ראש הממשלה הראל לוקר, נציב שב"ס רב-גונדר אהרון פרנקו, מפקד מחוז ת"א ניצב בנצי סאו, פרקליט המדינה שי ניצן, ר' רשות ההגירה והאוכלוסין אמנון בן עמי ונציגים נוספים.

בסיכום הדיון הנחה ראש הממשלה להביא הצעת חוק חדשה שתבטא את נחישותה של ממשלת ישראל להמשיך ולפעול נגד ההסתננות הבלתי חוקית, נחישות שבלמה את ההסתננות לישראל והביאה ליציאתם של כ- 6,000 מסתננים בלתי חוקיים עד כה.

סוכם כי שר הפנים יגבש בהקדם את תזכיר החוק שיאפשר להמשיך ולעצור מסתננים חדשים ולהביאם למתקן המשמורת לתקופה אפקטיבית ולהמשיך את הפעלתו של מתקן השהייה הפתוח "חולות", וזאת תוך התחשבות בהערות בג"צ.

במקביל תמשך הפעולה לעידוד יציאת מסתננים מרצון, תוגבר האכיפה נגד העסקת מסתננים וינקטו צעדים נוספים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בדיון, כי "יש אינטרס לאומי עליון למנוע כניסה של מסתננים חדשים לישראל ולעודד את יציאתם של המסתננים שנמצאים בישראל וכך נפעל".

שר הפנים גדעון סער אמר אף הוא, כי "המחויבות שלנו לאזרחי ישראל ולעתידה מחייבת מתן כלים אפקטיביים למדינה להמשיך בנחישות את ההתמודדות בתופעת ההסתננות הבלתי חוקית".

היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין ציין "נמשיך להתמודד עם תופעת ההסתננות תוך כיבוד החוק ופסיקת בג"צ".