ישיבת ממשלה. ארכיון
ישיבת ממשלה. ארכיוןצילום: פלאש 90

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, פתח את ישיבת הממשלה שהתכנסה אחר הצהריים (שלישי) לצורך אישור תקציב המדינה בהתייחסות לאירועים בצפון.

"אני רוצה להביע הערכה לחיילי צה"ל שסיכלו היום פיגוע בצפון, אנחנו מבקשים גם לשלוח איחולי החלמה שלמה ומהירה לפצועים שלנו", פתח נתניהו.

נתניהו ציין, כי "אנחנו הוכחנו שאנחנו מגיבים בעצמה על כל ניסיון לפגוע בנו, בין אם זה בדרום או בצפון או בכל גזרה אחרת".

לדבריו, "אנחנו עדים גם לאיומים שנצברים סביבנו, איומים שכל העולם כבר יודע עליהם ואפילו גם עוסק בחלק מהם. האיומים הללו מחייבים אותנו להשקיע סכומים נכבדים בביטחון ולצד זה גם להשקיע ביישובים שסמוכים לקווי העימות".

בהקשר זה ציין נתניהו את הנסיגה מהכוונה לבטל את הטבות המס לפריפריה, "מן הטעם הזה ביקשתי להשיב את הטבות המס ליישובים הללו, שוחחתי על כך עם שר האוצר ואני חושב שהדבר הזה הגיע לפתרונו".

"אני רוצה לברך את כולכם, את כל עם ישראל, בחג סוכות שמח. זו הזדמנות בשבילכם לטייל בארצנו על הכבישים והמחלפים והגשרים וגם הרכבות שאנחנו סוללים בשקיקה בארצנו", חתם נתניהו את דברי הפתיחה.

סגן שר החינוך, ח"כ אבי וורצמן (הבית היהודי), בירך על ההחלטה שלא לפגוע בהטבות המס הניתנות לפריפריה בתקציב 2015.

לדבריו, "יש להמשיך להרחיב את ההטבות הניתנות לישובי הנגב, הגליל ועוטף עזה. המשך מתן העדפה ברורה ומשמעותית לתושבי הנגב, הגליל ועוטף עזה, יוביל לכך שיותר ויותר אנשים יעדיפו לקבוע את ביתם באזורים אלו, ולא רק בין גדרה לחדרה".

סגן השר וורצמן הדגיש, כי "חיזוק ישובי הפריפריה הוא משימה ציונית ראשונה במעלה וחובה על כולנו לשים את הפריפריה במרכז העשיה של מדינת ישראל".