הרב ברלנד בכותל
הרב ברלנד בכותלפלאש 90

הקהילה החרדית באנטוורפן לא יודעת כיצד 'לאכול' את עשרות המשפחות הנמנות על חסידי הרב ברלנד שהגיעו בליל אמש לעירם כדי לשהות במרחק נסיעה ממנהיגם הרב ברלנד השוהה בהולנד הסמוכה.

כזכור, הרב ברלנד נעצר בשדה התעופה באמסטרדם אך שוחרר בתנאים מגבילים עד לדיון בעניינו בעוד כשבוע. למרות שהתבקשו לא להגיע, כמה עשרות משפחות החליטו בכל זאת לעשות דרכם להולנד כדי לשהות במחיצת מנהיגם.

לאחר שספגו ביקורת חריפה מצד אנשי הקהילה המקומית, הורה הרב ברלנד לאנשיו לנסוע לאנטוורפן שבבלגיה, אולם גם שם, כך מתברר, הקהילה החרדית המקומית לא יודעת כיצד להתייחס אליהם.

תושב מקומי מספר כי חלק מהמשפחות זרוקות ברחוב והצעירים מתדפקים על הדלתות לקבץ אוכל ושתיה. "מה שקורה כאן הוא קטסטרופה", הוא אומר, "הגברים ישנים באיזה מתחם גדול על ארגזים מאולתרים, ללא שירותים בסיסיים לשהיה על כל המשתמע מכך. הם יושבים כאן זרוקים, וללא כל תכלית, וילדיהם משוטטים חסרי מעש", סיפר.

"אין לי דרך אחרת לומר זאת: הם יוצרים חילול ה' עצום. המשטרה כאן לא יודעת איך להתייחס אליהם. האם לעצור אותם שכן חלקם מפרים את הסדר הציבורי או לארגן להם מקומות מתאימים. והכי עצוב: היכן ההורים בסיפור הזה?", הוסיף.