מטוס של טורקיש איירליינס
מטוס של טורקיש איירליינספלאש 90

במגזר העסקי בצפון מברכים על ההחלטה להקים שדה תעופה בינלאומי ברמת דוד. נשיא לשכת המסחר והתעשיה חיפה והצפון, ד"ר גד שפר, אמר כי החלטה זו היא בבחינת אור בקצה המנהרה לאחר מאבק של עשר שנים של לשכת המסחר לשכנע את מקבלי ההחלטות בחיוניותו של שדה תעופה בינלאומי בצפון.

"אנחנו, תושבי הצפון, בכלל והמגזר עסקי בפרט, רואים חשיבות עליונה בהקמתו של שדה תעופה בינלאומי בצפון. הארץ. הוא יאפשר לתושבי הצפון לפתח כלכלה שאינה תלויה במרכז, כמו פיתוח תעשיית תיירות ענפה של בתי מלון, מסעדות ותיירות נופית בצד תיירות צליינית. שדה תעופה צפוני יאפשר יצוא מוצרים והבאת חומרי גלם למפעלי תעשיה תוך הקטנת עלויות הובלה, וכדומה. וזאת עוד לפני אלפי מקומות העבודה הישירים שיובטחו לתושבי הצפון עם הקמת שדה התעופה.

כדי להמריץ כלכלה בפריפריה דרושים עוגנים כלכליים, כמו פרויקט גדול שבהקמתו מושקעים כספים רבים המשמשים לרכישת חומרי גלם ומוצרים בסביבה הכלכלית של הפרויקט, ושלאחר הקמתו ישמש מוקד תעסוקה לאנשי הסביבה ומקור למינוף עסקים רבים נוספים שיצמחו סביבו. שדה תעופה הוא מנוף כלכלי כזה. עם הגידול בעשייה ובצמיחה הכלכלית סביבו, ישאיר פרויקט עוגן כזה את האוכלוסייה החזקה מבחינה סוציו-אקונומית ויבלום את בריחת הכוחות החזקים למרכז".

שפר הדגיש עוד כי הקמתו של שדה תעופה צפוני חיונית חיונית גם מבחינת האינטרס הלאומי – להקטין את התלות במרכז הארץ ואת סכנת הניתוק של ישראל במקרה של מלחמה – כפי שראינו במהלך "צוק איתן", ובימי שלום, להפחית את עומסי התנועה במרכז ולחסוך בהוצאות דלק וזמן נסיעה המוערכות בעלות של מאות מיליוני שקלים למשק.

מהמועצה האזורית עמק יזרעאל נמסר בתגובה: "המועצה האזורית מתנגדת להקמת שדה תעופה ברמת דוד, עם זאת לומדת את ההצעה ותבחן על ידי צוות מיוחד את המשמעויות וההשלכות. המועצה נמצאת בקשר רציף עם משרד התחבורה ונמשיך לפעול לשמירת האינטרסים של תושבי המועצה".