משרדי הרבנות הראשית
משרדי הרבנות הראשיתפלאש 90

במכתב המוגדר כ"דחוף ביותר" פנה הבוקר עו"ד אילן קמינצקי, יו"ר נציגות בתי הכנסת הציוניים בירושלים, לעו"ד הראל גולדברג, היועץ המשפטי של הרבנות הראשית לישראל, בדרישה לפסול את השתתפותו של הרב יצחק רלב"ג, חבר מועצת הרבנות הראשית לישראל, בהצבעה היום אודות הארכת תוקף הכושר לרב עיר של הרב אריה שטרן.

במכתבו טוען קמינצקי כי בהשתתפותו של הרב רלב"ג בהצבעה קיימות שתי בעיות מרכזיות. האחת, היא קרבתו המשפחתית לרב משה חיים לאו המתמודד אף הוא לתפקיד רבה של ירושלים. הרב רלב"ג הינו חותנו של אחיו הצעיר, הרב דוד לאו, הרב הראשי לישראל. הבעייה השנייה היא אחריותו של רלב"ג על רישום הנישואין בירושלים, אחריות אשר אמורה להיות מושפעת באופן ישיר ממינויו של רב ראשי בעיר.

"הכרחי כי תהיה הקפדה יתרה שלא ישתתפו בישיבה רבנים אשר שאלת זהות הרבנים הראשיים לירושלים עשויה להשפיע עליהם ישירות מכוח התפקידים אותם הם ממלאים כיום. כך הרב רלב"ג , חבר מועצת הרבנות הראשית המשמש כיום כאחראי על רישום נישואין בירושלים יושפע ישירות ממינוי הרב הראשי לירושלים ומעבר לקרבה המשפחתית בינו לבין הרב משה חיים לאו, נראה שלא יהיה נכון שישתתף בהצבעה על בחירת הממונה עליו, במיוחד שלבחירתו של הרב הראשי לירושלים תהיה השפעה ישירה על משרתו של הרב רלבג וקיימת סבירות גבוהה כי משרתו כרשם נישואין תבוטל" כותב קמינצקי במכתבו.

הדיון היום בעניינו של הרב שטרן יתקיים במשרדי הרבנות הראשית בבית יהב, והעניין יוכרע על פי הצבעת הרוב.