הרב אריה שטרן
הרב אריה שטרןשלומי שלמוני

בצהריים (ראשון) הסתיימה ההצבעה שנערכה בקרב חברי מועצת הרבנות הראשית לישראל בשאלת הארכת הכושר של הרב אריה שטרן, שמתמודד לרבנות ירושלים.

חברי מועצת הרבנות הראשית בראשות נשיא מועצת הרבנות הרב שמעון אליטוב אישרו פה אחד את הארכת הכושר של הרב שטרן, אך הדבר היה מלווה במסע של לחצים פוליטיים בסוף השבוע האחרון מצד קרובי משפחתם של המתמודדים האחרים לתפקיד.

בדיון הצביעו הרב אליטוב, רבה של קרית אונו הרב רצון ערוסי, הרב הראשי לצה"ל הרב רפי פרץ, הרב יעקב רוז'ה, הרב יוסף גליקסברג, רבה של חיפה הרב שלמה שלוש.

לאחר אישור הארכת הכושר של הרב שטרן אמר סגן השר לשירותי דת הרב אלי בן דהן, "רב ראשי לירושלים הוא מהמשרות החשובות בעולם הרבנות בישראל והודות למאמץ של חודשים רבים הצלחנו להביא לקביעת מועד בחירות. ההתנהלות בסוף השבוע האחרון לא הוסיפה כבוד לרבנות הראשית לישראל בעיני הציבור הישראלי. אני מקווה שכעת הדרך סלולה לבחירת רב ציוני דתי כרב ראשי לירושלים".

הרב בן דהן ציין כי מדובר בניצחון לציונות הדתית ולראש עיריית ירושלים ניר ברקת שלאורך החודשים האחרונים מובילים בחירתו של רב ציוני לירושלים.

דוברו של הרב אריה שטרן מסר כי "אנו מברכים את הרה"ג חברי מועצת הרבנות הראשית לישראל על ששמו סוף לסאגה המתמשכת הזו. מדובר בבשורה משמחת לעיר ירושלים. החלטה זו סוללת את הדרך לבחירתו של הרב אריה שטרן לתפקיד רבה של ירושלים בשבוע הבא בתמיכתם של נציגי כל המגזרים והעדות בעיר.

"כפי שהתחייב, הרב מתכונן לעבוד עם כלל הקהילות בעיר מתוך אהבת אחים ולהרים מחדש את קרנה של הרבנות בבירה", הוסיף.