אליהו הערב. נכנס לרשימת 80 הקלעים
אליהו הערב. נכנס לרשימת 80 הקלעיםלילך וויס

אם ציפיתם לקבל הערב עם פתיחת ליגת ווינר סל בכדורסל, משחקי כדורסל יפים לעין ומותחים, זה כנראה לא היה היום הנכון עבורכם.

שתי הקבוצות הבכירות של הכדורסל הישראלי, הפועל ירושלים ומכבי תל אביב, פתחו את עונת 2014/15, עם תבוסות שהנחילו למארחות מנהריה ונס ציונה בהתאמה.

ראשונה לפתוח את הערב החד צדדי הייתה ירושלים שהצפינה עד להיכל עין שרה שבנהריה, שם ניצחה לאחרונה רק בשנת 2006. כבר מהפתיחה ירושלים קרעה את המארחים מנהריה כעשו ככל העולה על רוחם על הפרקט. אחוזי הקליעה  של ירושלים הערב היו נדירים ביותר, כשקלעו 76% מ-2 נק', 41% מעבר לקשת ואף הוסיפו 6 חסימות. אם כל זה לא מספיק, אז ירושלים סיימה את הערב עם 29 אסיסטים.

המספרים הללו רק מחזקים את הטענה כי נראה שהשנה ירושלים אכן עשויה ללכת עד הסוף ואולי לזכות מזה המון זמן באליפות הליגה המקומית. ירושלים כבר עם חמישה ניצחונות מחמישה משחקים רשמיים, ובפעם הראשונה מזה עשור שהיא מצליחה ליצור רצף של שני ניצחונות מיד עם תחילת העונה. 

אפשר להגיד שזו לא חכמה גדולה. מול ירושלים הופיעה קבוצה שלא היוותה יריב של ממש ונראה שנהריה עדיין לא בנויה לליגת העל שבכדורסל. כל קבוצה אחרת מלבד נהריה הייתה מצליחה לנצל את מספר האיבודים של האדומים מהבירה שעמד על 17 כדורים כאלו, בכדי להיות צמודה יותר בתוצאת הסיום.

אמנם ברייסי רייט שוב היה האיש שסיפק לירושלים את מירב הנקודות עם 19 כאלה, אך הסיפור של המשחק היו דווקא שני הגבוהים של הפועל, טוני גפני וליאור אליהו. בעוד שגפני הראה אתלטיות מרשימה עם מספר חסימות יפות ואפילו שלשה גדולה, אליהו קלע 13 נקודות מה שהעלה אותו לרשימת 80 הקלעים הגדולים בכל הזמנים בכדורסל הישראלי.

בסיום - 78:99 לירושלמים. 

הקבוצה השניה שהנחילה תבוסה הערב, הייתה אלופת הליגה ואלופת אירופה, ומי שהפסידה כבר שני תארים מפתיחת העונה שלה, מכבי תל אביב. 

לאחר איבוד תואר מחזיקת גביע ווינר להפועל ירושלים ואיבוד תואר הגביע הביניבשתי לפלמנגו הברזילאית, חזרו הצהובים כחולים לזירה שאולי הכי קטנה עליהם, ליגת העל הישראלית. התל אביבים קיבלו במשחק הפתיחה לעונה החדשה את עירוני נס ציונה. אמנם נס ציונה הייתה הפתעת העונה בעונה שעברה כשהיא גם היחידה מבין כל קבוצות הליגה שהמשיכה עם המאמן שלה העונה, אבל בכל הקשור לסגל השחקנים שלו יש לנדב זילברשטיין עוד הרבה עבודה.

רק לפני כמה ימים ספורים החתימו בנס ציונה את מורן רוט במקומו של מאיר טפירו שנפצע וייעדר זמן רב מהפרקט, כשגם קרייג סמית האמתני הגיע לא מזמן ועדיין לא למד את שיטת המשחק. בהחלט היה אפשר לראות את חוסר התיאום של השחקנים הכתומים הן בהגנה והן בהתקפה - הצהובים לא היו יכולים לבקש יריבה נוחה יותר מנס ציונה הערב. בעצם, אולי נהריה.

מכבי של גודס וגרשון הובילה כבר מהפתיחה ואם לפני המשחק חששו בתל אביב ממשחק הפנים של הקבוצה בשל היעדרותם של סופו וטיוס, אז ג'ייק כהן ובריאן רנדל שהיה לשחקן המצטיין על הפרקט כשסיים עם 19 נקודות, טרחו להרגיע אותם כשסיפקו משחק יוצא מן הכלל תחת הסלים.

נס ציונה? יכולים להיות מעודדים מהאולם שהיה מלא עד אפס מקום ומהעידוד הבלתי פוסק של מאות אוהדיה. המשחק הקבוצתי טעון שיפור רב. 

בסיום, 69-81 לאורחים מתל אביב, בשבוע הבא תחכה לצהובים כחולים הפועל חולון, אבל עוד קודם ישחקו בשלב הבתים הראשון של היורוליג מול לימוז' הצרפתית. זמן להמשיך ולהתחבר.

פארגו מול גיל אמיתי. בלט שוב במכבי
פארגו מול גיל אמיתי. בלט שוב במכביאלן שיבר