המפגש בבנימין. אמש
המפגש בבנימין. אמשדובר הבית היהודי

סניף הבית היהודי בבנימין ערך אמש (ראשון) כנס פעילים לכבוד חול המועד סוכות בסוכתו של משה אייזן בפסגות. בפגישה השתתפו בין היתר יו"ר הסיעה, ח"כ איילת שקד, ח"כ מוטי יוגב ומנכ"ל המפלגה ניר אורבך.

חברת הכנסת שקד הגיבה לדברי שר הביטחון משה יעלון, לפיהם "אין ביטחון בלי התיישבות" ואמרה כי "אין התיישבות בלי בנייה".

לדברי שקד, "יש הקפאה עמוקה ביהודה ושומרון כבר 8 חודשים. הבית היהודי מפעילה לחץ על ראש הממשלה להפשיר את הבנייה על אף לחצים בינלאומיים. אם שר הביטחון אומר שאין ביטחון בלי התיישבות עליו להזכיר לראש הממשלה שאין התיישבות בלי בנייה".

ח"כ יוגב סקר את פעילות ועדת המשנה לענייני יו"ש ודיבר על המצב בגבעת אסף. "ליישובי יהודה ושומרון אתגרים מיוחדים וחובתנו לפעול להסדרתם. את סיסמת 2 המדינות יש להחליף בחיזוק ההתיישבות", אמר יוגב, והוסיף כי סניף בנימין הוא הרביעי בגודלו.

לדבריו, "את הקפאת התכנון ושיווק הבנייה צריך להחליף בתכנון שיווק ובניית אלפי יחידות דיור ביהודה ושומרון וכך גם לחזק את תשתיות הכבישים והתחבורה הציבורית, את הכיסוי הסלולרי ועוד תשתיות החיוניות למאות אלפי התושבים היהודים שחיים ויחיו לעד בהתיישבות היהודית שגדלה וצומחת משנה לשנה".

מזכ"ל המפלגה ניר אורבך אמר: "אסור לנו לוותר על עם ישראל. אין כמו סוכות יחד עם ארבעת המינים בשביל לחזור ולהזכיר לנו שהדרך קדימה חייבת להיות יחד עם עם ישראל. מחכים לנו".