ראש בראש. נתניהו ומון
ראש בראש. נתניהו ומוןפלאש 90

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נפגש בצהריים (שני) עם מזכ"ל האו"ם באן קי-מון, ובפתח הפגישה התייחס למצב ברצועת עזה.

נתניהו ציין, כי "שורשיה של האלימות שיצאה מעזה אינם הכיבוש הישראלי של עזה, וזאת מהסיבה הפשוטה שישראל לא כובשת את עזה. ישראל עזבה כל סנטימטר ברצועת עזה. כל אינץ'. עקרנו את כל הישובים ופינינו את כל התושבים. כך שאין כל כיבוש ישראלי בעזה".

לדבריו, "הסיבה המרכזית לפרץ האלימות בקיץ האחרון היא התקפות הטילים של חמאס על ערי ישראל. התקפות טילים שהפרו לעיתים קרובות את הנייטרליות של האו"ם על ידי שימוש במתקני האו"ם, ובכלל זה בתי ספר של האו"ם, כחלק ממנגנון הטרור של חמאס".

נתניהו הדגיש, כי " צעדים חד-צדדיים של הפלסטינים באו"ם לא יקדמו שלום. ההיפך הוא הנכון, הם רק יובילו להחמרה נוספת במצב, דבר שאיש מאיתנו לא רוצה".

נתניהו התייחס גם למצב בהר הבית והדגיש, כי "אני מחויב וישראל מחויבת לשמירה על הסטטוס קוו בדיוק כפי שהוא היה במשך עשרות שנים. קיצוניים פלסטיניים גרמו לאלימות הזאת על ידי הסתה והפצת שמועות שקריות וחסרות בסיס לגבי איום ישראלי מדומה על המקומות הקדושים למוסלמים".

"אין דבר רחוק יותר מן האמת. ישראל מקפידה באדיקות על הגנת המקומות הקדושים וזכותם של בני כל הדתות להתפלל במקומות הקדושים שלהם. ישראל תמשיך לשמור על הסדר ועל חופש הפולחן", קבע נתניהו.