הקמפיין החדש
הקמפיין החדשצילום: מרים אלסטר

החל מהבוקר (ב') עלה בירושלים קמפיין ביוזמת "נשות הכותל", המעודד נערות לחגוג בת מצווה בכותל.

על גבי אוטובוסים ברחבי הבירה הודבקו פוסטרים ועליהם הסיסמאות "זאת התורה. עכשיו תורי." ו-"אמא, גם אני רוצה לחגוג בת מצווה בכותל".

מדובר בקמפיין ראשון מסוגו בהשתתפות ארבע נערות ישראליות – סשה, עלמא, דבורה ואשירה. הנערות, בגילאי 11 עד 14, מצולמות בכותל המערבי כשהן עטופות בטלית ומחזיקות ספר תורה. הקמפיין פונה בעיקר לנערות ואמהות.

במסגרת הקמפיין מבקשות "נשות הכותל" להעלות לסדר היום הציבורי את מרכזיותה של הקריאה בתורה, במסגרת התפילה היהודית, מחד; ואת האפליה המכוונת לטענתם, מצד רב הכותל, הפוגעת בחופש התפילה לנשים בכותל, מאידך.

לדברי עו"ד ריקי שפירא, חברת הנהלת "נשות הכותל", מאז אפריל 2013 לנשים יש את הזכות החוקית להתפלל באופן חופשי בכותל המערבי לפי מנהגן, "הכולל גם קריאה בספר תורה וזאת מתוקף פסיקת בית המשפט המחוזי שזכתה לשם פס"ד (משה) סובל".

חברת ההנהלה אביגיל אנטמן הוסיפה כי "התורה ניתנה במעמד הר סיני לכל עם ישראל, לרבות לנשים. אנחנו נאבקות על המובן מאליו, על הקריאה בספר התורה שזה הדבר הבסיסי ביותר בתפילה היהודית. מדובר בזכות היסטורית, דתית, רוחנית ותרבותית, שניתנה לכל עם ישראל, כולל לנשות ישראל.

"למנוע מנשים את הגישה לספר התורה נוגדת הן את ההלכה היהודית והן את חופש הדת, ואין לה מקום במדינה דמוקרטית", טענה.

קמפיין בנות המצווה יופיע במהלך השבועיים הקרובים על גבי אוטובוסים ברחבי העיר, והחיבור עם חג שמחת תורה, מציינות ''נשות הכותל'', אינו מקרי. הן מדגישות כי החל מראש חודש חשוון יאבקו על זכותן לקרוא בספר התורה בכותל.