אבן פינה לישיבת מקור חיים

טקס הנחת אבן פינה לבניין ישיבת "מקור חיים" שיוקם לעילוי נשמת שלושת הנערים הי"ד, נערך הערב (שני) בכניסה ליישוב נווה דניאל בגוש עציון, במעמד יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, שרים וחברי כנסת.

שר החינוך אמר בטקס הנחת אבן הפינה כי "בימים שבהם כולם מחפשים דרך קצרה, ב'מקור חיים' לא מפחדים ומנהלים דיאלוג עם נפש האדם והסביבה. ב'מקור חיים' לא מפחדים מדרך ארוכה".

יו"ר הכנסת הדגיש בדבריו כי לצד הצער והכאב מהירצחם של גיל-עד שער, אייל יפרח ונפתלי פרנקל הי"ד, פיגוע החטיפה גרם לרוח של אחדות בכל העם שעדיין ממשיכה במלוא העוצמה. "תלמידי 'מקור חיים' הם הסמל והדוגמא של מדינת ישראל, נוער שלפעמים מנסים להסתיר אותו.

''אני שמח שעם ישראל נחשף לנוער מופלא ואנחנו נשאיר את האלה עם המילקי הזול בברלין ונמשיך לבנות את ארץ זבת חלב ודבש, להמשיך לבנות בגוש עציון ובארץ ישראל כולה", דברי אדלשטיין.

אמו של גיל-עד שער, בת גלים, אמרה כי "השמחה היא למעשה יציאה מהגבולות. כשפורצים את הגבולות האישיים פורצת שמחה". בת גלים הדגישה כי "מתוך חסרונם של בנינו אנחנו מצווים להיות עכשיו בחג בשמחה. לחיות בשמחה לצד הכאב והחיסרון העצום".

סגן שר החינוך אבי וורצמן (הבית היהודי) אמר כי אייל, נפתלי וגיל-עד הפכו במשך 18 ימי החטיפה והחיפושים אחריהם, לחלק מכל אחד מאיתנו. "הדאגה, החשש והכאב איחדו את כל עם ישראל בתפילה לשובם ולאחר מכן באבל ודמעות, עם היוודע דבר מציאת גופותיהם.

"הוריהם של הנערים יחד עם ישיבת מקור חיים, בה למדו נפתלי וגיל-עד, ובתמיכת משרד החינוך והמועצה האזורית החליטו שהתשובה ללקיחת החיים האכזרית שלהם היא בניה והוספת חיים". סגן השר וורצמן הדגיש "אני בטוח שישיבת מקור חיים תמשיך לשקוק חיים ובעזרת ה' תמשיך להנציח בצורה הברורה והחיה ביותר את זכרם של הנערים ואת הבחירה של כולנו כעם- בחיים".