רון לאודר
רון לאודרצילום: פלאש 90

מול 5,000 תומכי ישראל מ-90 מדינות בעולם ו-27 חברי פרלמנט ושרים מ-21 מדינות, קראו הערב (ב') נשיא המדינה ראובן ריבלין, נשיא הקונגרס היהודי העולמי רון לאודר ונשיא השדולה הבינלאומית 'פרלמנטרים למען ישראל', בני אלון, להמשך חיזוק הקשר בין ישראל, הקהילה היהודית והקהילה הנוצרית בעולם. הדברים נאמרו בכנס השנתי הענק של השגרירות הנוצרית הבינלאומית בירושלים.

נשיא המדינה ריבלין אמר כי "משימת החיבור של העם היהודי והחברה בישראל היא המשימה החשובה ביותר היום. לעם היהודי תמיד היה חלום לבנות את ביתו וארצו כארץ חופשיה ודמוקרטית שמכבדת את כל הדתות".

ריבלין בכנס בירושלים צילום: השגרירות הנוצרית הבינלאומית

נשיא הקונגרס היהודי העולמי, רון לאודר, הוסיף "אנחנו תמיד נשמור עליכם ואתם תמיד תשמרו עלינו. זה מה שחברים עושים אחד עבור השני. אין מקום בטוח יותר במזרח התיכון לנוצרים מישראל. בישראל נוצרים יכולים להתפלל לאור היום ולא צריכים לחשוש לחייהם.

"120 אלף נוצרים נרצחו השנה במזרח התיכון", ציין לאודר, "שתיקתו הרועמת של העולם אל מול רציחת הנוצרים ברחבי המזרח התיכון - זהו רצח עם. אנחנו חייבים לשתף פעולה וליצור קואליציה נוצרית- יהודית אל מול הטרור שבא עלינו. לא עוד טרור, לא עוד מוות לא עוד שתיקה".

בהקשר לעלייה ברמת האנטישמיות בעולם אמר לאודר, "ראינו עלייה קיצונית באירועי האנטישמיות ברחבי העולם בשנה האחרונה. מקרים שלא ראינו מאז ימי הנאצים במלחמת העולם השנייה. אני אומר לכם האנשים שרודפים אחרינו (היהודים) יירדפו גם אחריכם (הנוצרים). לכן אנחנו תמיד צריכים לחלוק את הערכים שלנו אחד עם השני. כשתחזרו לביתכם אתם חייבים לדבר ולשבור את השתיקה. לא עוד שקרים. ספרו את האמת על ישראל".

בני אלון, נשיא השדולה הבינלאומית 'פרלמנטרים למען ישראל' אמר באירוע שהתקיים בהיכל הארנה בירושלים כי "היום קיים מאבק בין הקואליציה בשם האהבה מול קואליציית השנאה אותם מובילים מוסלמים קיצוניים ופעילי שמאל רדיקליים ברחבי העולם. זה הגשר בינינו ואני מאמין שננצח".