טורק. החרים את הקמפיין
טורק. החרים את הקמפייןפלאש 90

כולנו שווים. כך לפחות חושבים בהתאחדות לכדורגל ובקרן החדשה לישראל.

פרוייקט דגל חדש מבית מדרשה של הקרן החדשה לישראל שמפעילה את התכנית "בועטים את הגזענות והאלימות מהמגרשים", יצאה לדרך אמש.

מטרתו של הפרוייקט החדש הוא ליצור מסר של שיוויון, לדברי הקרן החדשה לישראל: "הכדורגל הוא שפה אוניברסלית, שאינה מבחינה בין דת, גזע, מין וצבע – כולנו שווים על המגרש וכך גם מחוצה לו, ביציעים, בבתי הספר ועל הכביש".

בסרטון שצולם עבור הפרוייקט החדש לקחו חלק מספר שחקני עבר, כוכבים בהווה, שחקניות נשים ושני ילדים.

בין הדמויות שמככבות בסרט החדש נמצאים שחקני העבר של נבחרת ישראל: בוני גינצבורג, זאהי ארמלי, משה סיני וסלים טועמה. כמו כן גם שחקני הנבחרת הלאומית כיום משתתפים בסרט, ובינהם: מאור בוזגלו, ערן זהבי, אריאל הרוש וגילי ורמוט. בתקן שחקני הנבחרת הצעירה משתתפים אלי דסה, טאלב טוואטחה, גדי קינדה ודור מיכה ושחקניות נבחרת הנשים אלו שי פרל, שיר לאבו ולביאה ואן אוורקרק. מעל כולם עולים שני ילדים, כרים בלעום ממועדון ספורט צעירי טייבה ונדב נידם שחקן מכבי ת"א, שנבחרו להשתתף בקליפ בשל זכייתם בתום העונה שעברה בתואר השחקנים ההוגנים בגין צבירת מספר הכרטיסים הירוקים הרב ביותר.

אולי כולם מסכימים עם המסר, אבל ישנם כאלה שהחליטו עוד בטרם צילומו של הקליפ המדובר, כי לא יגיעו לקחת חלק בצילום הקמפיין. היו אלו דווקא שחקני העבר מהמגזר הערבי, ובראשם ג'ימי טורק ועבאס סואן. לדברי השניים "ההתאחדות לא עושה כלום נגד גזענות חוץ מלדבר עליה" ולכן לא הסכימו לבוא וליטול חלק בקמפיין המוסרט.

טורק אמר "נמאס לנו שמשתמשים בנו רק מתי שרוצים. לא סופרים אותנו לאורך כל השנה, ופתאום כשרוצים לצלם קמפיין מגיעים אלינו - אנחנו נצא למאבק על הזכויות שמגיעות לנו כשחקנים מהמגזר הערבי".

גם סואן, הסמל של בני סכנין עד לפני שנים לא רבות תקף בחריפות את ההתאחדות לכדורגל ואת הזלזול שהשחקנים הערבים לדבריו סופגים מההתאחדות. "נמאס לנו מכל היחס הזה, לא מעריכים את השחקנים מהמגזר כפי שמגיע להם. אנחנו נחרים כל פעילות של ההתאחדות לכדורגל ונפעל בחריפות כדי שיכירו בנו, שיכירו בכך שאנחנו באמת חלק בלתי נפרד מההתאחדות".

ההתאחדות לכדורגל מצידה הגיבה כשאמרה כי הם "גאים בשחקני הכדורגל הערבים, בהישגים שלהם ובתרומתם ארוכת השנים לכדורגל הישראלי, לנבחרות הייצוג של מדינת ישראל ולחברה הישראלית על הגוונים והזרמים השונים בה. הכדורגל הישראלי השכיל להיות גשר לחיבור מצוין לטובת החברה, וההתאחדות לכדורגל תמשיך לשתף פעולה עם כל מי שיכול לתרום לזה".