בנט באשקלון
בנט באשקלוןיוני קמפינסקי

במשרד החוץ האמריקני דוחים את הביקורת שהטיח יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט בג'ון קרי לאחר שקישר בין המשא ומתן המדיני להתחזקותו של ארגון הטרור הרצחני דאעש.

דוברת המשרד הבהירה כי קרי לא קישר בין ישראל לעליית דאע"ש, "ראיתי מנהיג ישראלי אחד מבין הרבים שאמר כי קרי מעודד באמירותיו את הטרור הגלובלי. אנחנו יודעים שהנושא עדין ומעורבים בו הרבה רגשות, ושהפוליטיקה היא דבר אינטנסיבי, אבל או שהשר הזה לא ממש קרא מה קרי אמר - או שמישהו מנסה להתעסק בפוליטיקה של עיוותים", אמרה.

"אני חושבת שהשר קרי חושב, כמו כולם, שמה שחשוב זה מה שאתה באמת אומר - ולא איך מישהו מנסה לעוות את דבריך לצרכיו הפוליטיים".

"קרי אמר שכאשר הוא מסתובב בעולם ומנסה לבנות את הקואליציה הבינלאומית שתביס את דאע"ש, אויבים גדולים של ישראל, הוא עדיין שומע מאנשים בשיחות פנימיות שפיתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני יביא לאיזור יציב יותר. הוא לא קישר בשום דרך בין ישראל וצמיחת דאע"ש. נקודה".

לשכת השר נפתלי בנט הגיבה הערב (מוצאי שבת) לדברים ומסרה, "ארה״ב היא ידידתנו הגדולה ואנו מחזקים קשר זה. עם זאת, השר בנט עומד מאחורי הדברים.  לאחר שנאמר במפורש שהסכסוך הישראלי-פלסטיני מזין ומחזק את דאעש, היתה חובה להגיב ומהר כדי שההשוואה לא תחזור לעולם. את הטרור לא מבינים ולא מגבים; נלחמים בו".

נזכיר כי העימות החל לאחר ששר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי, טען כי משא ומתן בין ישראל לפלסטינים הכרחי למאבק בארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש).

השר בנט הגיב לקרי ואמר "כשאומרים שהסכסוך הישראלי-הפלסטיני מחזק את דעאש, זורקים עידוד לטרור העולמי". בנט הציע "להקשיב לדעאש ולהאמין להם: אלה טרוריסטים שרוצים להשתלט על כל המזרח התיכון - מסוריה ועד ירדן ולבנון, ולהקים מחדש חליפות אסלאמית". "אפשר להילחם בזה או להסביר את זה", הוסיף בנט. "הבחירה היא בידי העולם והוא יישא בתוצאותיה. לא מצדיקים את הטרור - בטרור נלחמים. מסתבר שגם כשבריטי מוסלמי עורף ראש של בריטי נוצרי, תמיד יהיה מי שיאשים את היהודי".

גם שר התקשורת גלעד ארדן תקף את שר החוץ של ארצות הברית. "אני דווקא מכבד את קרי ואת מאמציו, אבל כשכל פעם מחדש הוא שובר שיאים של חוסר הבנה באזורנו ולמהות הסכסוך במזרח התיכון, אני מתקשה לכבד את דבריו", כתב ארדן בעמוד הפייסבוק שלו. "האם 200 אלף ההרוגים בסוריה ואונס נשות היזידיםעל ידי הברברים מדאעש גם קשורים אלינו? האם זה בגלל המתיישבים במעלה אדומים או הבנייה בגבעת המטוס בירושלים?".

ארדן המשיך וכתב כי "הרי אפילו הנשיא אובמה אמר בנאומו באו"ם שצריך להירפא מהאשליה שלפיה הסכסוך הישראלי-פלסטיני הוא המקור לכל הבעיות במזרח התיכון. האם מישהו סיפר למזכיר המדינה שישראל מוכנה לחידוש המשא ומתן? רק הסרבנות וההסתה הפלסטינית ממשיכים למנוע כל ניסיון לחידושו. מישהו באמת מאמין שפושעי המלחמה של דאעש יחדלו ממעשי הזוועה שלהם רק כי המשא ומתן חודש? אז אולי כדאי שג'ון קרי יקשיב לנשיא שלו, לפני שהוא ממהר להכריז הכרזות שמייצגות חרפה לוגית ועלולות לעודד שפלות מוסרית".