תמר אריאל ז"ל
תמר אריאל ז"לפלאש 90

ענת אריאל, אמה של סרן תמר אריאל ז''ל, שנהרגה במפולת השלגים בנפאל בשבוע שעבר, סיפרה על ההתמודדות של בני המשפחה עם מותה הטרגי של תמר, ששירתה בחיל האוויר והיתה הנווטת הדתיה הראשונה.

האם הכואבת העידה כי בתה הייתה בחורה אחראית ולכן לא הייתה סיבה לדאוג לה. "לא דאגתי בטיול שלה לנפאל, הטיול היה מתוקתק על הדקה ואני סמכתי עליה ועל הקדוש ברוך הוא", אמרה האם לגלי צה"ל, "זה הגורל שלה, הקדוש ברוך הוא רצה אותה. היא טסה על מטוסים, נסעה על אופנועים ודווקא בטיול פסטורלי היא הלכה".

"הנסיבות לא חשובות לנו", הדגישה האם, "כמשפחה מאמינה אנחנו יודעים שהתקבל הפיקדון, הילדה המדהימה הזאת, וזהו".

האם סיפרה גם על שירותה של תמר במהלך מבצע "צוק איתן", ואמרה כי "היא עשתה את העבודה שלה בצורה הכי מקצועית שאפשר". לדבריה, תמר היא דמות שנגעה בכולם והפכה את כל מי שעמד לידה לאדם טוב יותר. "יש לנו משפחה מדהימה ומושלמת עם חתיכה חסרה", הוסיפה האם, "לא נרפה מלחיות, להיות שמחים, לזכור אותה ולהתגעגע".

ארונה של תמר, נווטת הקרב הדתייה הראשונה, ינחת בנתב"ג מחר בשעות הערב לקראת הלוויתה שתיערך ביום שלישי.

נתב"ג: כוחות מד"א קולטים את הפצועים

הלילה הגיעו לישראל שבעה מטיילים ישראלים שנפצעו בסופת השלגים בנפאל. הם הועברו על ידי מד"א לטיפול בבתי החולים שיבא בתל השומר והדסה עין כרם בירושלים כשהם סובלים מכוויות קור, בעיקר בגפיים. נכון להבוקר עמד מניין ההרוגים באסון בנפאל על 43. עשרות מטיילים נוספים בהם הישראלית מיכל גילי צ'רקסקי עדיין נעדרים.

ממשלת נפאל הודיעה היום על הפסקת החיפושים אחר נעדרים באסון. גורמים ברשויות נפאל אמרו כי צוותי החילוץ של המדינה השהו לפי שעה את החיפושים אחר מטיילים בעקבות הערכה לפיה רוב המטיילים החיים כבר פונו מהאזור.

עם זאת, נמשכים החיפושים של הצוותים הישראלים אחר הנעדרת מיכל גילי צ'רקסקי מגבעתיים. בני משפחתה של מיכל מתפללים לנס, זאת לאחר שלא קיבלו כל אות חיים ממנה בימים האחרונים.

למשפחה הגיעו עדויות כי מיכל נשארה בגובה של יותר מ-5,000 מטר ללא כל מענה וללא כל עזרה וחילוץ. המשפחה מנסה בכל דרך להגיע לכל מידע אודותיה, היא משוחחת עם מטיילים שמציינים כי היא נראתה באזור האסון.