דרוקר. פתח את העונה מושלם
דרוקר. פתח את העונה מושלםעודד קרני

בשקט בשקט, בלי שהרבה שמו לב, הסתיים לו המחזור השני בליגת ווינר סל. שלושה משחקים במחזור השני התקיימו בסוף השבוע האחרון - שניים ביום שישי בצהריים ואחד במוצאי שבת, והכל בשביל האוהדים שומרי המסורת. מי אמר שאי אפשר לשחק ולשמור על קדושת השבת בד בבד? התאחדות לכדורגל, לתשומת ליבכם.

אז מה היה לנו פה?

מכבי חיפה - הפועל ירושלים: 76:58, גלבוע גליל - הפועל אילת: 70:76, הפועל תל אביב - עירוני נהריה: 66:82, בני הרצליה - נס ציונה: 91:87, אשדוד - ראשל"צ: 75:73, מכבי תל אביב - הפועל חולון: 72:89.

מחזור מצטיין: מחזור מספר 2 בליגת ווינר סל לעונת 2014/15 מתאפיין ברשימה של שלושה שחקנים מצטיינים: שני ישראלים וזר.

הישראלי המצטיין הוא רפי מנקו מגלבוע גליל שקלע 16 נקודות בניצחון המפתיע של קבוצתו על הפועל אילת. במשחק הקודם של גלבוע, מנקו קלע 2 נקודות בלבד וגלבוע הפסידה, פתאום כשהוא טוב גם גלבוע מנצחת. אמרנו את זה לפני העונה ונגיד את זה שוב - גלבוע השנה תלויה לא מעט במנקו, מנקו מצידו תלוי לא מעט בגלבוע, למזלו יש לו מאמן כמו ברק פלג. אחד שלא מפחד מלהוכיח לליגה כולה שאסור לזלזל בו ובשחקניו.

עוד ישראלי מצטיין במחזור השני, הוא סילבן לנדסברג ממכבי תל אביב. לנדסברג משרת כחייל ונמנה בקיץ האחרון בסגל הנבחרת הלאומית, ולמרות שמו ומוצאו - לנדסברג הוא ישראלי לכל דבר. בראיון תחילת העונה פרק לנדסברג את כל שהיה על ליבו כשאמר "אני שמח שבלאט הלך". כן כן, אם יש אדם אחד בשורות המועדון הצהוב ששמח מהליכתו של בלאט לליגה הטובה בעולם, הוא סילבן לנדסברג. 

לנדסברג לא קיבל דקות רבות ואמון רב מבלאט ובעונה השלישית שלו במדי הקבוצה הוא מקווה סוף סוף לקבל את האשראי לו הוא זכאי מגודס וגרשון. ואכן, עוד בטורניר גביע ווינר קיבל לנדסברג דקות רבות בכדי להוכיח את יכולותיו ואלה לא איכזבו - כשהפך להיות המצטיין בשורות הצהובים בטורניר בו הפסידו הצהובים בגמר להפועל ירושלים היריבה המרה. 

רבים חשבו שלנדסברג לא יקבל דקות משמעותיות בזמן האמת, אך גודס וגרשון חשבו אחרת כשגם ביורוליג וגם בליגה לנדסברג קיבל לא מעט דקות משחק. למרות הצפיפות בין המשחק במסגרת היורוליג ביום חמישי לבין המשחק בליגה במוצאי שבת, לנדסברג הגיע חד ובלט בניצחון הצהובים על חולון של אלעד חסין עם 20 נקודות. בלאט, תראה מה פספסת.

עוד שחקן מצטיין במחזור הנוכחי הוא יינסי גייטס מהפועל תל אביב. גייטס הגיע יחד עם קטש מהפועל אילת וכבר שני משחקים ברציפות מראה למה קטש סחב אותו כל הדרך למרכז מהדרום הרחוק. 22 נקודות במשחק ומדד איכות של 26 נקודות הופכים את האיש הגדול בצבע של האדומים לאחד השחקנים הטובים בעמדה זו בליגה העונה. מעניין יהיה לראות אותו בפעולה בדרבי התל אביבי מול סופו וטיוס. כרגע לאדומים מתל אביב יש שחקן שאין לשאר קבוצות הליגה מענה לו.

הפתעה: הקבוצה המפתיעה עד כה של הליגה היא ראשון לציון של שרון דרוקר. אז נכון, במשחק האחרון מול אשדוד זה לא הלך בקלות, ורק בתום דרמה גדולה סיימו הכתומים את המשחק עם ניצחון צמוד 75:73, אבל בשורה התחתונה ראשל"צ עם שתיים משתיים ומאזן מושלם בעונה שרק עכשיו התחילה. ולחשוב שכל זאת ללא מספר שחקנים ובראשם שון דאוסן המוכשר שנפצע בתחילת המשחק השני.

האם דרוקר סוף סוף יצליח לשחזר את העונה הטובה שלו אז ב-2004 עם הפועל ירושלים? הכיוון בהחלט חיובי. במחזור הקרוב תחכה לו מכבי חיפה אחרי מסע משחקים מיותר לחלוטין בארצות הברית, הניצחון השלישי כבר בכיס.