הרב שמואל אליהו
הרב שמואל אליהוניסים לב

המועמד לרבנות ירושלים, הרב שמואל אליהו, מתייחס הבוקר (שני) למתח הגדול סביב הבחירות מחר ומשוכנע בניצחונו.

"ירושלים זה קודש קודשים משאת נפשם של דורי דורות, עיר שהיא סימן לגאולה של עם ישראל", פותח הרב אליהו.

הרב אליהו מציין כי הוא זוכה לתמיכה רחבה בציבור החרדי, "דיברנו עם הרב שטיינמן והרב קנייבסקי שלהם השפעה בגוף הבוחר והתמיכה מהם בטוחה, כמו כן מתרחבת התמיכה בי מצד אנשי הציונות הדתית. אנחנו מרגישים בטוחים ויציבים. צריך כמו תמיד תפילה. התחושה טובה".

הרב אליהו מתייחס לתמיכה של הבית היהודי ברב שלמה עמאר, "הבית היהודי מחוייבת בראש ובראשונה לציבור הבוחרים שלה. אנשי הבית היהודי ידעו שהמועמדות שלי על הפרק, הם ידעו ודיברנו על זה יותר מעשר פעמים. אם אדם מחוייב לאשתו ולמישהו אחר - המחוייבות הראשונה שלו היא לאישתו. הבית היהודי מחוייבים קודם לאנשים שלו".

הרב אליהו לא מתרגש ממתקפות השמאל הקיצוני נגדו המתבטאות במודעות מכוערות ברחבי ירושלים, "מדובר במתקפה מכוערת ומורשעת של אנשי שמאל קיצוני שחוברים למחנה השני ומכפישים אותי בכל דרך אפשרית. זו התקפה של אנטי ישראלית, אנטי דתית, אנטי ציונית, אנטי כל מה שבית הרב אליהו מייצג".

הרב מתקשה להבין את הניסיון של שרת המשפטים ציפי לבני לטרפד את בחירתו חרף החלטות בית המשפט בעניינו, "גם שרת המשפטים מחוייבת לחוק. היא לא מעל לחוק, מאוד חבל שהיא מנצלת, על חשבון משלם המסיים, את ההחלטה שקבעה שאני יכול להתמודד. אני מצפה מהיועץ המשפטי להעמיד אותה על מקומה". 

לסיום אמר הרב אליהו, "אני מקווה להמשיך את דרכו של אבא שהיה מאיר פנים לכולם אווירה של אחדות ושלום, תורה של הארץ והעם. אני מקווה להמשיך את דרכו התורנית, עם ישראל, ארץ ישראל ותורת ישראל. להביא את הבשורה של ירושלים לכל תושבי הארץ ולכל יהודי העולם להנות מאורה של ירושלים".