מיכל גילי צ'רקסקי
מיכל גילי צ'רקסקיבאדיבות המשפחה

נמצאה גופתה של מיכל גילי צ'רקסקי ע"י צוות החילוץ של חברת הביטוח הראל בשיתוף פעולה עם הצבא הנפאלי.

החיפושים שנמשכים כבר 6 ימים התחדשו הבוקר ולאחר מספר שעות נמצאה הגופה.

חני ליפשיץ שליחת חב"ד בקטמנדו, אמרה בעקבות מציאת הגופה, כי "הבוקר התבשרנו על מציאת גופתה של מיכל היקרה. עד עתה עוד היתה לנו תקווה גדולה למצוא אותה בין החיים".

"יחד עם זאת ישנה תחושת הקלה על שמיכל תגיע כמה שיותר מהר למנוחת עולמים בקבר ישראל", הוסיפה ליפשיץ, "אנחנו כאן בבית חב"ד עוטפים ומחבקים את המשפחה האבלה. זכינו להיות עם מיכל בימיה האחרונים בהם ראינו אותה שמחה ומאושרת בטיול הגדול. נזכור אותה כך תמיד".

ממשרד החוץ נמסר, כי הודעה נמסרה למשפחתה. צוות שגרירות ישראל בקטמנדו יחד עם המחלקה לישראלים בחו"ל מטפלים בהעברת ארונה לישראל בהקדם.

הרב חזקי ליפשיץ שליח חב"ד בקטמנדו-נפאל, אשר מכיר בעצמו את הטרק אמר אתמול בראיון לערוץ 7 כי היה ניתן להציל את המטיילים, אם פשוט היו מודיעים להם על הסופה המתקרבת.

"התקופה הזאת מאופיינת במזג אוויר נוח, ולכן אנשים לא הצטיידו בציוד שהיה מציל את החיים שלהם, כמו לדוגמא שמיכה תרמית", ציין הרב ליפשיץ.

לדבריו "הייתה כאן סופת צקלון נדירה שעברה ממזרח הודו לנפאל. לצערינו אף אחד מאלה שראה את התחזית לא הודיע למטיילים. מן הסתם רשויות התיירות שגובות כסף היו צריכות להודיע, יש עכשיו הרבה חילופי האשמות. מה שברור הוא שאלה שקמו מאוחר וראו את תחילת הסופה לא יצאו לטיול וניצלו, הבעיה היתה עם החרוצים שיצאו מוקדם בחמש בבוקר או בשבע".