בעיות קטאריות
בעיות קטאריותthinkstock

מספר מלקוחות של הבנק הקטארי (Qatar National Bank (QNB, התלוננו באמצעות עמוד הטוויטר הרשמי של הבנק, כי נתקלו בבעיות בעת שימוש בכרטיס האשראי של הבנק וזאת ללא כל התראה מוקדמת.

בכתבה שפורסמה ב-Doha News נמסר על לקוח אחד שהתלונן בחשבון הטוויטר של הבנק, אולם בפועל אותרו דיווחים נוספים.

בדיקת חשבון הטוויטר של הבנק מגלה כי הדיווח הראשון היה בצהרי ה-17 בחודש. כעבור זמן מה התקבלה הודעה מאת לקוח נוסף. תגובת הבנק הייתה בקשה כי הלקוח יצור עימם קשר, אולם המקרה גרם לעוגמת נפש והתמרמרות בקרב אלו שדיווחו על כך.

עוד נמסר בידיעה כי מסתבר שאירוע זה הקיף כאלף ממשתמשי הבנק אשר לא יכלו לעשות שימוש בכרטיסי האשראי של הבנק ובכלל זה ביצוע תשלום ומשיכת כספים, במשך מספר שעות. כמו כן דווח כי דובר הבנק מסר כי "ההפרעה הפתאומית הייתה בשל בעיית רשת, אשר גרמה להשבתה מוחלטת של כל שרותי הבנקאות של QNB", אולם לדבריו הבעיה תוקנה והרשת פועלת כסדרה.

עם זאת, לא פורסמה כל תגובה רשמית של הבנק, דבר שהוביל לתסכולם של לקוחות רבים במהלך סוף השבוע, כפי שבא הדבר לידי ביטוי בטוויטר וכן המלצה להצטייד במזומנים בטרם יציאה מהבית.

מהתגובות השונות עולה כי אירוע זהה התרחש בדצמבר אשתקד ללקוחות בנק HSBC.

הכותב, ד"ר טל פבל הינו ד"ר למזרח תיכוןמייסד חברת Middleeasternet לחקר איומי האינטרנט והסייבר, ראש התוכנית ללימודי פשיעה קיברנטית באוניברסיטת אריאל, ומרצה בתוכנית לניהול מערכות מידע במכללה האקדמית תל-אביב יפו.