הרמטכ"ל באליפות צה"ל למפקדים
הרמטכ"ל באליפות צה"ל למפקדיםדובר צה"ל

הרמטכ"ל, רא"ל בני גנץ, שיגר אגרת לכלל חיילי צה"ל ומפקדיו לרגל חודש הכושר והבריאות, בו עוסקים בצבא במשמעות ובחשיבות השמירה על כושר גופני ועל אורח חיים בריא.

"ניתן לראות קשר מובהק בין המילים 'בריאות' ו-'בריאה', שכן על מנת לברוא, ליצור ולפעול, עלינו לדאוג - ראשית כל - לבריאותנו", כתב גנץ, "עלינו לשמור על נפש בריאה בגוף בריא, כפי שאמר הרמב"ם, כדי שנצליח לחדש ולהתפתח - כדי שנצליח להשיג את מטרותינו ולהגשים את ייעודנו כמפקדים וכחיילים בצבא ההגנה לישראל''.

לדברי הרמטכ''ל אירועי השנה האחרונה, ובראשם מבצע "שובו אחים" ומערכת "צוק איתן", הוכיחו כי המעבר משגרה לחירום הינו חד ומהיר, "וכי השלמת המשימה אינה מתאפשרת ללא הכושר הקרבי והגופני כאחד".

"כדי לשאת במשימת הביטחון של מדינת ישראל, על מפקדי צה"ל ועל חייליו לשמור ולשמר, לצד מוכנות וכשירות היחידות, את בריאות הגוף, את הכשירות האישית ואת החוסן הפיזי והמנטאלי - אלו שיאפשרו לכל חייל בצה"ל לצלוח את תנאי השטה של כל זירת קרב ולעמוד מול כל משימה ומול כל אויב".

בפתחה של שנת תשע"ה הדגיש רא''ל בני גנץ כי פני צה''ל מועדות קדימה, לעבר האתגרים והיעדים. "אנו פוקחים עין על כלל האיומים בהווה. מול כל אלו צה"ל חייב לשמור על כשירותו ועל היכולת לפעול בכל טווח ובכל תווך, על מנת להגן על מדינת ישראל, על אזרחיה ועל תושביה".

הרמטכ''ל פנה למפקדים וכתב כי "הכושר הגופני אינה נבנה בנקל. הטמעתו ביחידות היא תהליך מתמשך הדורש התמדה ומחויבות - למשימה כמו גם לאנשים. חובתנו, כמפקדים, להנחיל בחיילינו וביחידותינו תרבות של כושר גופני ושל אורח חיים בריא.

"בעורף ובחזית, בבסיס ובשדה הקרב, מפקדי צה"ל תמיד היו - ותמיד יהיו - הראשונים לצעוד. כמו בשדה הקרב, על המפקדים מוטלת האחריות להתוות את הדרך באמצעות יוזמה, הובלה ודוגמה אישית", דברי גנץ.