כדורגל
כדורגלThinkstock

סטנדרד ליאז' הודיעה היום רשמית כי היא מפטרת את מאמנה הישראלי, גיא לוזון, בשל העונה המאכזבת של הקבוצה, שמדורגת רק במקום ה-11 בליגה הבלגית, והשיגה עד כה רק 12 נקודות בליגה, מתוך 30 אפשריות.

"לוזון סיים את דרכו במועדון ונפרד משחקני הקבוצה", נאמר בהודעה רשמית שפירסם המועדון, אך פיסקה נוספת רומזת כי המאמן אולי סיים את דרכו בקבוצה הזו, אבל לא באירופה. "גיא לוזון יישאר חלק מקבוצת המועדונים של רולן דושאטלה", נאמר בהודעה והמשמעות היא כי לוזון עשוי לעבור לאמן באחת הקבוצות שמחזיק הבעלים: ביניהן צ'רלטון הבריטית, סנט טרוידן מבלגיה, ואלקורקון מספרד.

לוזון הצליח להחזיק מעמד בתפקיד קצת יותר משנה, והצעיד את סטנדרד ליאז' לעונה טובה מאוד, אותה סיימה במקום הראשון, אך האליפות נמנעה ממנה ברגע האחרון, בשל שיטת הקיזוז המסובכת בליגה הבלגית, ועברה בסופו של דבר לאנדרלכט, מוליכת הטבלה גם בעונה זו.

עם זאת, העונה הנוכחית החלה בחריקות משמעותיות, ומתוך אחת עשר משחקים, הצליחה הקבוצה לנצח רק בשלושה, והפסידה כבר חמישה.

אתמול, פוצצו אוהדי הקבוצה משחק ליגה בו הפסידה קבוצתם, ומיד לאחר המשחק נועד לוזון בארבע עיניים עם הבעלים דושאטלה, והשניים סיכמו על הפסקת עבודתו במועדון, תוך הבטחה לקבל תפקיד שיתפנה בקבוצות האחרות של דושאטלה. עם זאת המועדון ימשיך לשלם ללוזון את מלוא החוזה שלו, לשנתיים נוספות, המוערך בכחצי מיליון אירו לכל עונת משחקים.

אגב, על פי הערכות את מקומו של לוזון, עשוי למלא אחד ממאמני הקבוצות האחרות של רולן דושאטלה, וכך לפנות מקום עבודה ללוזון, שיישאר באירופה.