ערבים מתפרעים בשועפט
ערבים מתפרעים בשועפטפלאש 90

חבר הכנסת ואל''מ במיל' מוטי יוגב (הבית היהודי) התייחס הבוקר (שלישי) להתגברות תופעת ידויי האבנים ובקבוקי התבערה ברחבי ירושלים, וקרא למשטרה להחזיר את הביטחון לתושבי העיר.

אמש, נזכיר, נפצע נהג אוטובוס באורח קל משברי זכוכית לאחר שערבים השליכו אבנים לעבר הרכב סמוך למנהרת נעמי שמר בירושלים, לכיוון מעלה אדומים. מאוחר יותר השליכו ערבים בקבוקי תבערה וירו זיקוקים לעבר בית עובדיה בעיר דוד. בנס לא היו נפגעים.

"מי שולט בשכונות מזרח ירושלים?", שאל ח"כ יוגב, "מוקדי הפיגועים שהתגברו בירושלים מחייבים התייחסות אחרת. בראש ובראשונה הגדרת מטרה: השבת הביטחון, החוק והסדר בכל מרחב ירושלים המאוחדת, לתושביה ולבאים אליה".

לדבריו הניסיון להכיל את אירועי הטרור ולא להתמודד איתם רק מדרדר את המצב, "מוציאה אותו מכלל שליטה, מאבדת את הביטחון ומסכנת חיי אזרחים".

יוגב הבהיר כי משטרת ירושלים פועלת בנחישות, אך בסדרי כוח קטנים מדי בהיקפם. "צריך לתגבר את משטרת ירושלים בראש ובראשונה בכוחות משטרה ומג"ב מיוחדים ואיכותיים היודעים להתמודד עם מכלול האירועים. במידה וחסר למשטרה כוחות מיוחדים, יועיל עד מאד אם יזכירו לפורעים הערבים בירושלים את הכומתות האדומות של הצנחנים".

"כבר 47 שנים הצנחנים מגיעים לירושלים בהשבעות בכותל המערבי, טוב גם היה לתגבר איתם, או עם כוחות צבא מיוחדים אחרים, את משטרת ירושלים, לתת בידיהם את ההנחיות והאמצעים ואין לי ספק, שיחד עם משטרת ירושלים הם ידעו להתגבר על האירועים ולהשיב את הביטחון לכל רחבי העיר", הציע ח''כ יוגב.

לצד זאת טוען ח"כ יוגב כי המאמצים הרבים אותם משקיעים כוחות המשטרה במעצר הפורעים מאבדים את ערכם כאשר מערכת המשפט, הפרקליטות ושופטי בית המשפט משחררים ב"דלת מסתובבת" או פוסקים פסקי דין מצחיקים, כלשונו, ולא מרתיעים.

"על הפרקליטות לגבש תביעות מרתיעות כנגד ראשי ארגוני המחבלים בירושלים, הפוליטיים והמבצעיים וכן לגבש אמצעי הרתעה לקטינים דרך זימון והטלת קנס על הוריהם", הוסיף יוגב, "כל זאת על מנת לחזק את ביטחון ירושלים המאוחדת ולמנוע טרור ופיגועים".