סגן תמר אריאל
סגן תמר אריאלחיל האוויר

אלפי בני אדם ליוו היום (שלישי) למנוחות את סרן תמר אריאל ז"ל בבית העלמין במושב משואות יצחק. את ארונה נשאו שישה טייסים בדרגת סרן.

"בסיום קורס הטיס ניגש אלי אחד מהמפקדים ושאל – תגיד, איך עושים ילדה כזאת, מה המתכון לדבר הזה?", ספד לה אביה, חנן. "הייתי נבוך ואמרתי שזה המשפחה, הקהילה, בית הספר, והכי הרבה זו תמר".

מפקד הטייסת הזכיר את פעילותה במהלך מבצע 'צוק איתן', "תמר ביקשה להשתתף בכל הגיחות המבצעיות והצליחה להתבלט ולהצטיין בפעילות כפי שהתבלטה כבר מאז קורס הטיס...רצה הגורל ובמקום חופה אני סופד מעל קברך. נסתרות הן דרכי האל".

"קצינה מצטיינת, נווטת קרב, עם חצאית ארוכה. רוכבת אופנועי שטח קשוחה שניתן היה למצוא אותה גם עם סידור בעיניים עצומות ומתפללת באמצע היום באחת הפינות בבסיס. אדם מוכשר ושאפתן שהקפיד להצטיין בכל מה שעשה. שנתיים שירות לאומי, ואחר כך גיוס לצה"ל, לקורס הטיס".

הרב של משואות יצחק, מאיר נהוראי, אמר בהלוויה, "הפכת למנהיגת ציבור ולמושא הערצה בכל מקום. באת לשלב בין עולמות, בין החומר לרוח. בחודשים האחרונים השתתפת במלחמת צוק איתן, בהגנה על הבית פשוטו כמשמעו. את אמרת לי: 'אני נמצאת במקום בטוח יחסית, שיד האויב אינה מגיעה אליה, אבל מתפללת למען החיילים למטה שנמצאים בסיכון'".

באסון ברכס האנאפורנה נהרגו גם אגם לוריא מקיבוץ יפעת, נדב שהם מהושעיה ומיכל גילי צ'רקסקי מגבעתיים.