דני דנון
דני דנוןצילום: פלאש 90

בעקבות הדיווחים על כוונתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, להקדים את הבחירות לראשות הליכוד, נערך חבר הכנסת דני דנון, יו"ר מרכז המפלגה, לקרב בלימה מול תכניות נתניהו.

בראיון ליומן ערוץ 7 מסביר דנון את מניעי המהלכים שהוא מתכוון להפעיל מתוקף מעמדו כיו"ר המרכז. בין השאר צפוי דנון לסרב לכנס את מרכז המפלגה ובכך למנוע את אישור המהלך להקדמת הבחירות להנהגת הליכוד.

דנון מדגיש כבר בפתח הדברים כי לנגד עיניו עומדת במהלך זה טובת מדינת ישראל, טובת ארץ ישראל וטובת תנועת הליכוד. "אמרתי בצורה ברורה שלא אתן יד למחטפים. אנחנו מפלגת שלטון ולא ראוי לקיים בחירות מקדימות בתוך שבועיים ימים. מהות הבחירות זה שוויון וצריך לאפשר למתמודדים להתארגן ולהציג את משנתם וכיו"ר המרכז אני מחויב לתקנון ולכן לא אתן את ידי למחטף של בחירות בזק".

באשר למניעים המובילים את ראש הממשלה למהלך אומר דנון כי מדובר בשני היבטים, ההיבט החוץ מפלגתי שבו ראש הממשלה טוען כי הוא מעוניין להיות ערוך לבחירות במידה ואחת המפלגות תפרק את הממשלה. במקביל קיימת הפרשנות הפנימית לפיה בעקבות פרישתו של השר סער מהממשלה ומהכנסת מבקש נתניהו לנצל הזדמנות ולבצר את כוחו.

דנון נשאל אם מבחינתו של נתניהו לא נכון היה לבצע את מהלך הבחירות מאוחר יותר ולהרחיק את הביקורת המוטחת בו כיום כמי שהוביל לפרישתם של כחלון וסער. דנון משיב ואומר כי "התמודדות בתוך מפלגה כמו הליכוד זו לא משימה קלה. יש מאה ושלושים אלף חברים ומוקדי הצבעה רבים ברחבי הארץ ולראש מפלגה יש יתרון מובנה", את היתרון הזה מבקש נתניהו לנצל, סבור דנון.

"אם רוצים להקדים בחירות ניתן לעשות זאת אבל לאחר פרק זמן סביר של התארגנות שבו המעוניינים יוכלו לקבל החלטה מושכלת ולא יהיו מופתעים מבלי יכולת להתכונן בצורה ראויה", אומר דנון ומוסיף כי קיים תסריט שמפניו יש להזהיר את נאמני ארץ ישראל: "יש תסריט אחר שבו ראש הממשלה ייבחר לתפקיד ראש המפלגה המיועד ואז הוא יהיה חופשי לעשות מה שהוא רוצה מבחינה מדינית כי אין מולו מועמד. ומול הלחץ אמריקאי שיגיע אחרי בחירות האמצע נמצא את עצמנו עם ראש ממשלה שהמפלגה לא יכולה להשפיע על דרכו ועל מדיניותו".

חשש נוסף של דנון הוא שמא בחירות מוקדמות שיתקיימו לפני הכרעה בסוגיית שינויי חוקת המפלגה כפי שהוחלט לדון ולהכריע בהם. בין השינויים המוצעים יש גם כמה שינויים באופן בחירתו של יו"ר המפלגה ולטעמו על התנועה להחיל את השינויים שישפיעו על הליך בחירת היו"ר ורק אז לקיים את הבחירות.

לקראת סוף הדברים נשאל דנון אם אינו חושש שמהלכיו נגד נתניהו יתפרשו כבלתי ענייניים וככאלה המונעים מרגשי נקמה על פיטוריו מתפקיד סגן שר הביטחון לפני חודשים אחדים. "האליבי הטוב ביותר הוא שידעתי מחלוקות עם ראש הממשלה גם לפני שמוניתי ולפני שפוטרתי. אני ידוע כמי שעומד על העקרונות ואמשיך לעמוד על העקרונות.

''החברים בחרו בי לראשות מרכז הליכוד ולמקום החמישי שהפך להיות רביעי לצערי משום שאני יודע לעמוד על העקרונות גם אם זה במחיר של עימות עם ראש הממשלה. זה קרה בזמן הקפאת הבנייה ובזמן שחרור המחבלים וכל פעם שאחשוב שראש הממשלה טועה אומר את עמדתי. זו המשנה שאני מאמין בה ולכך נבחרתי".