טלפון סלולארי
טלפון סלולאריThinkstock

מכירים את הטלפונים המטרידים המבקשים מכם תרומות בטלפון בשמות צדיקים ובשם ארגוני צדקה עלומים? למרות שהמדינה מנסה להילחם חורמה בתופעה ואף גורמים רבניים מתחו ביקורת על כך, ביקורת כה חריפה טרם הושמעה.

הרב בן ציון מוצפי, הרב הספרדי החשוב, מתח ביקורת חריפה על תופעת ההתרמות בטלפון וקרא לשומעי לקחו במהלך שיעור שנשא להיזהר מאנשים העומדים מאחורי הקו. "דעו שהם גנבים בשמות של צדיקים", אמר.

"עובדים עליכם בעיניים... סתם צוחקים עליכם. תזהרו, אני רוצה לומר לכם שהגיעו לאוזניי כל השבוע כל מיני ארגונים שמצלצלים אליכם לטלפון ומטרידים אתכם ומפחידים אתכם, כולם גנבים. שתדעו. הם גונבים את הכסף של הציבור. כל מיני מוסדות, ואני לא רוצה להתחיל לספור – כולם! זה דור סדום".

לדברי הרב, כל הרוצה לתת צדקה - שיחפש עניים 'אמיתיים' לבדו. "אתה רוצה לתת צדקה? תחפש איפה יש עני מרוד, איפה יש מסכן, ותתן לו ישירות. אל תתן היום לאף מקום כזה, הם יושבים ועושים מאנשים לעג וקלס", צוטט הרב.  

ובאשר למצוות הצדקה? זו אינה צדקה, קובע הרב. "אתה חושב שאתה נותן צדקה! ואני אומר לכם שלפי ההלכה, אם אתם נותנים צדקה לאדם לא כשר, זה לא נחשב צדקה. אם נותנים לשיכור או מסומם שעוצר אתכם ברמזור ודופק לכם בחלון, אתם חושבים שזה מצווה, זה לא מצווה, אתם מפרנסים רשעים. לתת צדקה לאדם לא הגון זו עבירה", אמר.

בשיחה עם שומעי לקחו הפציר בהם ואמר: "אנא מכם, שמרו את עצמכם.... אני לא יכול להגיד שמות כי אחר כך אצטרך להסתובב עם 31 שומרי ראש. אבל תדעו שהם, בקיצור, גנבים, גנבים בשמות של צדיקים. אם הם היו יכולים הם היו ממציאים עוד צדיקים מתחת לאדמה, רק כדי לעשות עליכם קופה".