מטוס ה-F-5
מטוס ה-F-5צילום: צבא ארה"ב

אלביט מערכות בע"מ הודיעה היום (רביעי) כי זכתה בחוזים ממדינה באסיה בהיקף כספי כולל של כ-85 מיליון דולר.

מרבית הסכום מיועד להשבחה אוויונית של מטוסי F-5 והיתרה לאספקת מערכות אלקטרו אופטיות ומערכות קשר שונות. החוזים יבוצעו על פני שלוש שנים.

בצלאל (בוצי) מכליס, מנכ"ל ונשיא אלביט מערכות, אמר "אסיה-פאסיפיק היא שוק חשוב מאד של אלביט מערכות ואנו מרוצים מהזכייה בתוכניות נוספות באזור, אשר נהנות מהסינרגיות המצויות בתחומים השונים של הארגון שלנו".

"אנו גאים בבחירתנו להשביח מטוס זה, המתבססת על הידע והניסיון הרבים שיש לנו בהשבחות אוויוניות של מטוסי F-5. היינו עדים לגידול בביקוש להשבחות מסוג זה ואנו מאמינים כי לקוחות נוספים יצטרפו בהמשך וייהנו ממטוס בוגר המושבח באמצעות טכנולוגיות מובילות שוק".

בחברה מציינים כי מטוס ה-F-5 הינו מטוס קרב בעל יכולות ניווט מתקדמות, אשר נמצא בשירות מגוון לקוחות ברחבי העולם למעלה מארבעה עשורים, וביניהם: ארצות הברית, שוויץ, נורווגיה וברזיל.

אלביט מערכות ביצעה מספר פרויקטי השבחה למטוס מדגם זה, וסיפקה מחשבי משימה, תא טייס מהדור החדש הכולל תצוגה צבעונית ויכולות תפעול מתקדמות, כמו גם את הקסדה מהדור החדש DASH IV, מערכות נשק וניווט, מערכות לוחמה אלקטרונית, מכ"מים, סימולטור טיסה, חלפים וכן ציוד לתמיכה קרקעית.