סגן השר במסר ברור לנתניהו

סגן השר לשירותי דת, הרב אלי בן דהן (הבית היהודי), מתייחס בראיון לערוץ 7 לסערה סביב חוק הגיור שמקדמת סיעת "התנועה", ולהחלטת ראש הממשלה נתניהו למשוך את תמיכתו בהצעת המחליטים .

"ראש הממשלה יצטרך להחליט את מי הוא מעדיף - את הבית היהודי או את 'התנועה'", אומר הרב בן דהן ומדגיש כי עדיין אין החלטה של סיעת הבית היהודי אך לדעתו "אם החוק (של חה"כ אלעזר שטרן) במתכונתו הנוכחית יעלה לקריאה שנייה ושלישית, חובה עלינו לעזוב את הממשלה או לגרום לכך שהצעת החוק לא תעלה".

הרב בן דהן מזכיר כי הצעת ההחלטה בנושא הגיור, שהייתה אמורה לעלות לאישור הממשלה ונוסחה בהסכמת הבית היהודי וח"כ אלעזר שטרן (התנועה), לא הייתה משוש חייו.

"אבל באפשרות שהייתה לנו, לבחור בין החוק שהוא לא טוב ובעייתי כפי שהוא עומד להצבעה בקריאה שנייה ושלישית להצעת המחליטים, ודאי שהצעת המחליטים טובה הרבה יותר. אם ראש הממשלה החליט שהוא לא מביא את הצעת המחליטים הוא צריך לדאוג שגם החוק לא יעבור", הוסיף.

סגן השר הדגיש כי "לא נסכים בשום פנים ואופן שמצד אחד הצעת המחליטים, לא תובא לממשלה ומצד שני נקבל בדלת האחורית את החוק שהוא בוודאי הרבה יותר גרוע".

נציין כי על רקע המחלוקות הקשות בקואליציה, בהן גם המחלוקת סביב חוק הגיור והחלטתו של נתניהו להפילו, יתכנסו היום ראשי סיעות הקואליציה יחד עם ראש הממשלה לפגישה משותפת. 

נתניהו מצידו ינסה בישיבה לקבוע כללים מוסכמים בין הסיעות השונות ובכך לאפשר עבודה משותפת במושב הבא. בפתח ישיבת הממשלה הבוקר אמר ראש הממשלה כי ''הדבר האחרון שאנחנו זקוקים לו עכשיו זה בחירות. מדינת ישראל זקוקה לממשלה יציבה, חזקה ואחראית, ואני קורא לכל חבריי בקואליציה לפעול יחד, להמשיך לפעול יחד, לטובת מדינת ישראל ואזרחי ישראל".