יתקשו להפתיע בנתב"ג
יתקשו להפתיע בנתב"גפלאש 90

הדס כהן, ששירתה במשך שנתיים בתפקידים שונים בשירות הלאומי, בן היתר גם במשרד הביטחון, שם זכתה לקבל תעודת הצטיינות על עבודתה, סורבה להתקבל לעבודה ברשות שדות התעופה בתפקיד "בודקת ביטחונית" - שאינו מצריך רקע קרבי - בשל שירותה הלאומי.

מרשות שדות התעופה נמסר לכהן שהיא איננה יכולה להתקבל לעבודה בתפקיד "בודקים ביטחוניים", זאת בשל תקנה חדשה מינואר 2013, לפיה העבודה בתפקיד "בודקים ביטחוניים" ברשות שדות התעופה אפשרית רק לבעלי רקע של שירות צבאי ( לא בהכרח קרבי).

כהן שלא הייתה מוכנה להשלים עם סירוב קבלתה לעבודה, פנתה למנכ"ל רשות השירות הלאומי- אזרחי, שר-שלום ג'רבי בבקשה לתיקון העוול שנעשה לה. בעקבות כך, שיגר  ג'רבי מכתב בהול למנכ"ל רשות שדות התעופה, יעקב גנות, על מנת שיפעל לתיקון אפליה זו.

במכתבו ציין ג'רבי כי "אנו רואים חשיבות רבה בהשתלבותם של מתנדבי השירות הלאומי במעגל התעסוקה,  ולא ייתכן כי מתנדבים אלו, לא יהיו זכאים גם הם להתקבל לעבודה בתפקיד זה ברשות שדות התעופה, כמובן בכפוף לסיווג הביטחוני ולתנאים הנדרשים לקבלה לתפקיד''.

"אני סמוך ובטוח כי נושא השירות הלאומי-אזרחי קרוב לליבך ולכן אני פונה אליך בבקשה לפעול לכך שגם בוגרי השירות הלאומי-אזרחי יוכלו להתקבל לעבודה בתפקיד זה ברשות שדות התעופה", כתב ג'רבי.

אולם, נראה כי ההנחיה לא לקבל בוגרי שירותי לאומי לעבודה בשדות התעופה התקבלה על ידי שירות הביטחון הכללי, מהם טרם התקבלה תגובה לידיעה.