כח צביקה בעמק המעיינות
כח צביקה בעמק המעיינותהמועצה האזורית עמק המעיינות

'כוח צביקה' הוקם על ידי חברים ובני הנוער בקיבוץ מירב לזכרו של סרן צביקה קפלן ז"ל, שנהרג בקרב הקשה בשכונת סג'עיה במהלך מבצע 'צוק איתן'.

חבריו ובני משפחתו של צביקה החלו את פעילותם מיד לאחר נפילתו והשבוע הם יצאו לשטח לפרוץ את הדרך ב'שביל הרטוב' בפארק המעיינות.

ה'שביל הרטוב' עובר בין בריכת השוקק ובין בריכת טחנת הקמח החדשה. אורכו כ – 300 מטר והוא שביל שרבים ניסו לפרוץ לטובת צעידה בנחל, אך ללא הצלחה.

כ-150 בני נוער וחברים מקיבוץ מירב, חיילים מגדס"ר גולני, בני משפחתו של צביקה ז"ל ומתנדבים נוספים, התגייסו לניקוי הנחל ופריצת השביל בתוך סבך צפוף מלא בצמחי קנה ופטל קוצני ובלתי ניתן למעבר.

הטיפול בנחל התנהל כמו מבצע צבאי - חלוקה לקבוצות, גיוס והפעלת כלי עבודה ייעודיים, תכנון וביצוע מדוייק. צוות פארק המעיינות נתנן תמיכה וגב, ויחד כולם ככוח אחד, עם הרבה רגישות לטבע ולסביבה, פרצו את השביל הקסום.

בתום העבודה המאתגרת, חנכו המשתתפים את המסלול החדש וקיימו הפנינג עליז למשפחות בבריכת טחנת הקמח.

לביא מאירי מהקיבוץ הסמוך, ניר דוד, שהיה במקום כתב לקהילת מירב, "אין עליכם! התבוננתי מהצד במבצע שערכתם בפארק המעיינות ובו הכשרתם מסלול הליכה רטוב בנחל שוקק וקינאתי! קינאתי בעוצמה הפנימית המפעמת בכם, ברצון המשותף להנציח בדרך מאד מיוחדת, מאד מלוכדת ומאד מכובדת את זכרו של חברכם צביקה קפלן שנפל במהלך מבצע 'צוק איתן'. ראיתי מהצד מה ניתן לבצע כשמתגייסים כי רוצים ולא כשמתגייסים כי צריך. 

התברכתם ברוח מיוחדת, הדרך בה בחרתם להנציח את זכרו של צביקה ז"ל, היא יפה, נכונה וראויה. התוצאה מרשימה ביופיה. כולי תקווה שה'מסלול הרטוב', יזכה למטיילים רבים שיהנו מדרך ההנצחה הייחודית בה בחרתם מהאופן והרוח של הביצוע ומיופיו של המסלול עצמו. מי יתן ולא תדעו עוד צער ושהרוח המיוחדת שלכם תונחל לילדיכם ולנכדיכם בעתיד".