פינוי הפצועים מהפיגוע
פינוי הפצועים מהפיגועחזקי עזרא

שמעון הלפרין, סב התינוקת חיה זיסל ברון שנרצחה הערב (רביעי) בפיגוע הדריסה בירושלים, סיפר על נכדתו ועל הזעזוע הגדול במשפחה בעקבות הפיגוע הרצחני.

הסב סיפר כי ההורים חיכו לילדה שנים רבות. "הם חזרו מהכותל וזו הייתה הפעם הראשונה שהילדה הייתה שם וזכתה לראות את המקום הזה. ההורים החזיקו אותה לכיוון הר הבית ואמרו לה שזה מקום המקדש".

"זו ילדה טהורה עם נשמה קדושה שלא עשתה לאף אחד שום דבר רע בחיים. היא נרצחה ללא סיבה", המשיך הסב, "הם ירדו מהרכבת הקלה ופתאום הרכב הגיע במהירות ופגע בעגלה. הילדה עפה באוויר ונפלה עם הראש על המדרכה. היה לה דימום קשה מאוד במוח. ההורים בטראומה. הם מזועזעים לחלוטין".

פרופ' יעקב ברקון, מנהל מחלקת ילדים בהדסה הר הצופים, סיפר "ניסינו במשך כשעה לייצב את מצבה של התינוקת שנפגעה בראשה אבל לא הצלחנו, ונאלצנו לקבוע את מותה. אביה פצוע קל ורוב הזמן היה בקרבתה, אמה לא נפגעה והייתה לצדה כל הזמן".

בפיגוע הערב נפצעו שבעה בני אדם בהם פצועה אחת באורח קשה והשאר באורח בינוני וקל. נהג רכב פרטי, מחבל תושב שכונת סילוואן בעיר, שנעצר בעבר על עבירות ביטחוניות, הגיע מצומת הגבעה הצרפתית לכיוון המטה הארצי ופגע במספר הולכי רגל שהיו על המדרכה. המחבל ניסה להימלט רגלית ונורה על ידי שוטר מהיחידה המרכזית בירושלים ונפצע באורח קשה.