מה זה יורוקאפ? האם אלו היו חילופי המאמנים או אולי דווקא הלחץ הביתי שהשפיע על השחקנים באדום? בין כך ובין כך, הפועל ירושלים הפסידה הערב (רביעי) לקראסני וולגוגראד הרוסית במשחק הבית הראשון שלהם במסגרת האירופית.

מאז משחק גמר גביע ווינר מול מכבי תל אביב, הפועל ירושלים לא בעניינים. אמנם בליגה היא הביסה את עירוני נהריה החלשה, אבל מאז הספיקה לנצח בקושי את הפועל תל אביב, ולהפסיד לבאנביט הטורקית במשחק הפתיחה של עונת היורוקאפ.

גם הערב זה לא הלך טוב עבור הירושלמים, זאת למרות רבע השלישי בו ניתן היה להתרשם מכמות הכישרון והפוטנציאל שיש בקבוצה האדומה העונה.

ירושלים פתחו את המשחק בצורה איומה מבחינתם, דווקא מול הרוסים שהגיעו ללא מאמנם שפוטר שעות ספורות לפני המשחק ולא הגיע לארץ עם קבוצתו. מי שקיבל הצעה לאימון הרוסים הוא לא אחר מאשר צביקה שרף, מי שאימן כבר בעבר במספר קבוצות בחוץ לארץ, וכמובן גם את מכבי תל אביב ואת ראשון לציון בעונה שעברה.

שרף סירב להצעת הרוסים, ובינתיים מי שעמד על הקווים במשחק מול ירושלים הערב היה עוזר המאמן השני, סרגיי פטרנקו.

אולי אלו חילופי המאמנים, אולי זו האפשרות ששרף יאמן את היריבה, הפועל ירושלים לא הופיעה למשחק הערב. עד לרבע השלישי היו האדומים לחוצים מאוד ממשחק בית אירופי ראשון, ונראה היה שהלחץ עשה רע מאוד לשחקנים של דני פרנקו, המאמן הירושלמי.

המחצית הראשונה הייתה איומה מבחינת האדומים שלא הציגו את משחק ההגנה הטוב שלהם, כשגם משחק ההתקפה שלהם עמד במקום. ואז הגיע הרבע השלישי והשחקנים באדום הציגו את הכישרון הרב שיש ברשותם. המקומיים מירושלים כבר עלו ליתרון 12 אך מעט השתחצנו, מה שאיפשר לרוסים החזקים לקזז את התוצאה בעזרת ריצת 14:1 במהלך הרבע הרביעי וממש בשניות הסיום של המשחק להפוך את התוצאה על פיה ואף לנצח את המשחק.

אחרי שניצחו את הפועל תל אביב במשחק צמוד ומותח בהיכל הפיס ארנה בשבוע שעבר, הפעם הפסידו האדומים המקומיים בעוד משחק צמוד ומותח באולמם החדש. הגעגועים למלחה. 

האדומים מירושלים חסרו אמנם את יותם הלפרין, אבל מחבורה שכוללת את ליאור אליהו, דרווין קיצ'ן, ברייסי רייט ודונטה סמית' - 5,000 אוהדי הפועל שהגיעו אל ההיכל החדש שבבירה בכדי לתמוך ולעודד את השחקנים, ציפו להרבה יותר.

כעת לירושלים כבר שני הפסדים במפעל היורוקאפ, ומקבוצה שחלמה על השתתפות ביורוליג הפכה הפועל של העונה לקבוצה שלא מצליחה לנצח ביורוקאפ, המפעל השני בחשיבותו.