הרב ישראל רוזן
הרב ישראל רוזןשלומי שלמוני

על רקע המשבר סביב חוק הגיור של ח"כ אלעזר שטרן, קורא הרב ישראל רוזן  מייסד מערך הגיור ודיין בדימוס, לח"כים הדתיים להתעלם לחלוטין מהצעות החוק של שטרן.

"אלעזר שטרן חשוד כמי שמקדש מלחמות נגד סוגיות רבות בקונצנזוס של הציבור הדתי, הוא נגד ישיבות ההסדר ונישואין וגיורים כל בחירתו לכנסת נועדה להלחם בסוגיות דת ומדינה. הוא בא על תקן של, אני חובש כיפה סרוגה ואני אומר לכם מה לעשות כי אני יודע הכי טוב", אמר הרב רוזן לערוץ 7.

הרב רוזן מתנגד גם להצעת המחליטים, לדבריו כל עוד הרבנות מתנגדת לחוק הגיור, רוב המתגיירים יישארו בבית, "כמי שמכיר היטב את מערך הגיור מזה כעשרים שנה וכמי שייסד את מערך הגיור, אני כבר הבעתי התנגדות גם להצעה של אלעזר שטרן וגם להצעת המחליטים ולאו דווקא בגלל פגיעה בכבוד הרבנות אלא מסיבות פרקטיות. כי כל עוד הרבנות מתנגדת אז המתגיירים לא יבואו. המתגיירים מעורים מאוד במדינה והם לא יבואו להתגייר אם הרבנים של הרבנות לא יכירו בהם. הכל צריך להיעשות בהסכמת הרבנות הראשית וכרגע הרבנים הראשיים, יצאו נגד החוק הזה".

לדבריו אף מתגייר לא יגיע לוועדה שאינה מוכרת על ידי הרבנות הראשית, "הם באים להתגייר לא בגלל שאליהו הנביא נגלה להם בחלום, אלא מסיבות חברתיות, אבל אם ממילא לא מכירים בהם, הם יכולים להמשיך לחיות בלי להתגייר, הם לא זקוקים לזה. אם היה אפשר היה להחזיר את הגלגל אחורנית, היינו עושים הכל, כדי להגיע להסכמות,  אני מאשים את אלעזר שטרן במלחמה הזאת ובעימותים, הרעש התקשורתי הזה זה מה שמרחיק את כל המתגיירים".