כחות מג"ב בהר הבית
כחות מג"ב בהר הביתחטיבת דובר המשטרה

היום (שישי) תתקיים בעיר הלוויית המחבל שביצע את פיגוע הדריסה ברכבת הקלה - ובשעות הצהריים יתקיימו גם תפילות יום השישי.

מהמשטרה נמסר כי בעקבות מודיעין שהתקבל במשטרת מחוז ירושלים על כוונות של צעירים ערבים להפר את הסדר עם סיום התפילות בהר הבית, החליט מפקד המחוז, ניצב משה (צ׳יקו) אדרי, בסיום הערכת מצב שהסתיימה אמש לאשר לגברים מעל גיל 40 להתפלל מחר בתפילת יום השישי בהר הבית ונשים בכל גיל.  

כוחות משטרה ולוחמי מג״ב רבים התפרשו החל משעות הבוקר המוקדמות במזרח ירושלים ובעיר העתיקה במטרה למנוע כל הפרות סדר. "המשטרה תפעל בנחישות ותגלה אפס סבלנות כלפי  כל גורם שהוא אשר ינסה להפר את הסדר", נמסר מהמשטרה.

הפרות הסדר בבירה נמשכו אמש. במחנה שועפאט הושלך בקבוק תבערה אל כח של משמר הגבול. הבקבוק התלקח אך לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. נער כבן 13 נעצר והועבר לחקירה. בוואדי ג'וז נעצר נער כבן 16 בחשד שיידה אבנים וירה זיקוקים אל כלי רכב. איש לא נפגע. גם במקומות אחרים במזרח ירושלים הושלכו אבנים אל כלי רכב של יהודים ואל הרכבת הקלה. 

בשכונת ראס אל עמוד שבמזרח העיר הושלכו בקבוק תבערה וזיקוקים אל חצר בית במתחם מעלה הזיתים. איש לא נפגע והאש כובתה. המשטרה השתמשה באמצעים לפיזור הפגנות במהלך העימותים עם מתפרעים ערבים. מנגד, הושלכה ברובע היהודי אבן אל אישה ערביה ובשכונת רמת שלמה שבצפון ירושלים, בגן ציבורי, נרשמו כתובות נאצה בגנות ערבים. המשטרה פתחה בחקירה.

המשטרה עצרה 12 פעילי ימין, שהשתתפו בהפגנת מחאה על פיגוע הדריסה אתמול בתחנת הרכבת הקלה בגבעת התחמושת. המפגינים מחו על רצח התינוקת וכינו את הממשלה "ממשלת דמים".