השר ישראל כץ
השר ישראל כץפלאש 90

שר התחבורה ישראל כץ (הליכוד) תקף היום (שישי) בחריפות את שרת המשפטים ציפי לבני (התנועה), שטענה כי הסדר עם הפלסטינית יוביל לפתרון בעיית ארגון הטרור הרצחני דאעש.

נזכיר כי בראיון ל''ידיעות אחרונות'' אמרה לבני כי "מי שטוען שניתן להגיע לפתרון בעיית דאעש בלי שייעשה מאמץ אמיתי להסדיר את הבעיה הפלשתינית, זורה חול בעיניים".

השר כץ מסר בתגובה, ''פשוט מדהים. מאיפה היא מביאה את התיזה הזאת? מה הקשר בין דאעש לאבו מאזן? כפי שאמרתי כבר בעבר- פשוט מכורה למגעים עם הפלשתינים. לא מצליחה להיגמל", תקף.

יו"ר מפלגת התנועה התייחסה בראיון גם לפעולות של יו"ר הבית היהודי השר נפתלי בנט במהלך מבצע "צוק איתן" ובנושא המדיני. "להיות שר בקבינט זה יותר מלהיות חייל בסיירת מטכ"ל", אמרה בנוגע לפעולות בנט ב"צוק איתן".

לדבריה, "לכולנו יש חברים בצבא, אבל השיקולים בקבינט רחבים הרבה יותר משל מח"ט בצבא. כאשר בנט אומר בפומבי שצמרת צה"ל ושר הביטחון גילו חולשת דעת במהלך המבצע, הוא מזיק לכושר ההרתעה שלנו. תוך כדי המבצע שרים פעלו כדי לזכות בעוד מנדטים. בהתנהגותם הם פגעו בביטחון המדינה".

בנושא המדיני, לבני הוסיפה לתקוף את בנט. "כאשר ראש הממשלה עומד בבית הלבן ומדבר בזכות פתרון שתי המדינות, ובנט מגיב, לא יקום ולא יהיה – הוא אומר למעשה לעולם: לא הביטחון הוא המניע שלנו, אנחנו רוצים שטחים והתנחלויות. בנט וחבורתו נושאים את שם הביטחון לשווא".

"אפשר היה לאחד את הממשלה כולה סביב תפיסת ביטחון משותפת", הוסיפה. "אבל כשמאחורינו יושבת הנהגת המתנחלים ואומרת, אתם תדברו על ביטחון אבל אנחנו ניישב אנשים במקומות שלפי תפיסת הרוב לא יהיו חלק מהמדינה – הם פוגעים באמינות הטיעון הביטחוני.

"ההתנחלויות הופכות את ישראל ממדינה שדואגת לאזרחיה לסרבנית הסדר. גם על הכסף צריך לדבר: כסף שהולך למקומות שלא נהיה בהם יורד לטמיון. שנים התנגדתי לסיסמה 'כסף להתנחלויות במקום לשכונות'. חשבתי שאמירות כאלה פוגעות באחדות העם. היום אני יודעת שזאת האמת", דברי לבני.