אהוד ברק
אהוד ברקאריאל חרמוני, משרד הביטחון

ראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק, אומר כי אינו שוקל לחזור לחיים הציבוריים, ומכחיש את השמועות שלקה באלצהיימר.

במשדר "יומן" בערוץ הראשון הסביר אהוד ברק כי בעת האחרונה גזר על עצמו שתיקה משום שלא ראה לנכון להעיר להנהגה מאולפני הטלויזיה.

הוא שב ודרש ממערכת אכיפת החוק לחקור את ההתנהלות של הרמטכ"ל הקודם, אשכנזי, וסביבתו, בכל הקשור למסמך הרפז. לדבריו, אשכנזי ומקורביו ניסו לשבש בכלים עברייניים את מינויו של האלוף גלנט לרמטכ"ל, ופעלו להכפיש ואם אפשר להפליל את השר הממונה, ברק עצמו.

אהוד ברק הדגיש כי אין לו כל חשש שההקלטות בלשכתו, שנמצאו בעת האחרונה, ילמדו כי נפל רבב בהתנהלות הלשכה או אנשיה. ברק ציין כי בלשכת שר הביטחון, שלא כמו בלשכת הרמטכ"ל, לא הוקלטו כל שיחות הטלפון, אלא רק שיחות מבצעיות, שיחות עם מנהיגים זרים, או שיחות שהיה צורך להקליטן.

על המנהרות שנחשפו במהלך מבצע צוק איתן, אומר ברק, שהיה שר הביטחון לפני יעלון, כי "צה"ל יודע עליהן מזמן, גם הדרג המדיני, אני משוכנע שוועדת המשנה של חוץ וביטחון יודעת על המנהרות. היו הרבה טיפולים לנסות לזהות ולגלות את חפירתן בזמן. עוד ב2010 הנחיתי את מפא"ת לעבוד בלי מגבלות אחרי ששמעתי הרבה הצעות".

"מבצע צוק איתן נוהל בצורה שקולה ואחראית ", טען ברק. "יש הרבה מאוד לקחים בעיקר בקשר לתפיסת הזמן והשאלה איך יוצאים להפסקת אש כמו שצריך. יש גם לקחים בתחום המדיני הכולל. על הרמטכ"ל הבא - לא נשאלתי על כך ואם אשאל אתן את דעתי".