Jihadis from ISIS in Mosul, Iraq
Jihadis from ISIS in Mosul, IraqReuters

שרת המשפטים, ציפי לבני, תעלה מחר (א) להצבעת ועדת השרים לענייני חקיקה הצעת חוק הקובעת איסור פלילי על השתתפות אזרח או תושב ישראלי בפעילות של ארגון מזוין, שאינו מדינתי, במדינת חוץ.

ההצעה תסמיך את שר הביטחון בהסכמת שר החוץ, באישור ועדת חוק חוקה ומשפט של הכנסת, לפרט בצו את שמות הארגונים או את המדינות או אזורים בהם מי שיפעל דינו מאסר חמש שנים.

החקיקה נובעת מהתופעה שהתגלתה לאחרונה, לפיה אזרחים ותושבים ישראלים שמצטרפים לפעילות או לאימונים של כוחות המורדים בסוריה. פעילות או אימונים אלו לעיתים נערכים בחסות ארגוני טרור - תופעה המהווה סיכון בטחוני למדינת ישראל, ואף עלולה ליצור תשתית לפעילות טרור בתוכה.

השרה לבני אמרה הערב "לכל מדינה עומדת הזכות להגנה עצמית, וישראל אינה יוצאת דופן. לא ניתן לטרור להיכנס אלינו פנימה, ולכן אזרח ישראלי הפועל בארגון טרור המונע מאידיאולוגיה מוסלמית קיצונית יועמד לדין. הן החקיקה החזקה נגד טרור והן תהליך מדיני משמשים כלים להגנה מפני טרור. החקיקה היא פעולה פנימית, אך חשוב שתלווה בתהליכים חיצוניים של יצירת ציר משותף עם מדינות המערב ומדינות ערב נגד הטרור האיסאלמי הפונדמנטליסטי."